REPORTAJ

Turismul viticol, reţeta de creştere a micilor producători de vinuri. „Vizitele la crame au devenit din ce în ce mai interesante. Interacţiunea cu consumatorul ajută industria vinului“

11 mai 2017 Autor: Mădălina Panaete

Dacă multe crame organizează în principal degustări organizate, sunt şi producători care deschid porţile cramei chiar şi vizitatorilor care nu anunţă înainte să ajungă, dar sunt curioşi să guste din vinurile zonei.

♦ Peste 30 de companii din industria vinului au participat la salonul dedicat vinului şi turismului viticol „Revino – Degustă vinurile din România“, organizat în perioada 6-8 mai la hotelul Novotel din Capitală.

Duminică după-amiază so­me­lieri, proprietari sau mana­geri de crame au început să des­­chidă primele sticle de ca­ber­net sauvignon, fetească nea­­­gră, pinot noir  sau crâmpoşie pentru al doi­lea val de pasionaţi de vinuri sau curioşi ca­re au venit să deguste licioarea lui Bachus rea­­lizată din strugurii copţi pe meleaguri autohtone.

În a doua zi a evenimentului „Revino – Degustă vinurile din România“, organizat în Capitală, mirosul, sunetul dopurilor care „părăseau“ pentru totdeauna sticlele de vin liniştit sau spumant şi cantitatea de specialişti în domeniul vinului pe metru pătrat te duceau cu gândul la vizitele la crame, domeniu pe care acum pariază producătorii de vinuri pentru a avea mai mulţi clienţi şi a deveni mai cunoscuţi. De altfel, vizitatorii au avut posibilitatea să deguste vinuri de la producătorii locali şi nu numai, să descopere zonele viticole, dar şi să-şi plănuiască vizite la cramele din ţară.

„Încercăm să devenim cunoscuţi în lumea vinului, iar aceşti consumatori care vin la târg şi sunt dornici să încerce vinuri noi fac parte exact din targetul nostru de clienţi. Au fost şi străini la târg, chiar am avut discuţii cu persoane din SUA sau Germania. Majoritatea românilor ne întreabă unde pot găsi vinurile, iar turiştii străini întreabă în ce zonă se află. Noi din această vară putem primi oaspeţi pentru a le arăta ce înseamnă munca în vie şi o „cramă boutique“. Vom face degustări la cramă“, spune Paul Fulea, proprietarul cramei Histria din Dobrogea. Crama a fost înfiinţată în 2015 şi este una dintre cele mai noi afaceri în acest domeniu al vinului. De asemenea, Crama Histria este una dintre cele peste 60 de crame din România care au pariat pe turismul viticol, un tip de turism care este abia la început pe plan local. Cramele organizează degustări de vinuri, tururi de crame, iar unele dintre ele au investit chiar şi în unităţi de cazare pentru a oferi clienţilor pachete complete. Iar la evenimentul organizat de CrameRomania.ro şi Revino.ro, platforme care promovează turismul viticol, au venit de la crame cunoscute precum Cramele Recaş, Liliac, Alira, Domeniile Panciu, până la unele mai noi aşa cum este cazul cramelor Histria, Villa Vinea, Basilescu, Licorna, Carastelec, Balla Geza sau Rasova.

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 11.05.2017

 
Cuvinte cheie:
Turismul viticol
, industrie
, producator
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide