Companii

14 mărci auto şi-au adaptat discounturile la programul „Rabla“ şi speră chiar la dublarea vânzărilor

14 mărci auto şi-au adaptat discounturile la programul „Rabla“ şi speră chiar la dublarea vânzărilor

Noi campanii de discounturi pentru a atrage clienţi

Autor: Bogdan Alecu

27.03.2011, 23:51 195

Astfel 14 din cele 43 de mărci de autoturisme prezente pe piaţalocală au publicat deja pe site-urile oficiale oferte le­ga­te deprogramul Rabla, în speranţa de a atrage mai mulţi clienţi încen­­trele de vânzare. Promovarea se în­dreap­tă către clienţiipersoane fizice, după o perioadă de aproape două luni în carevân­zările de maşini s-au derulat aproa­pe exclusiv către companii.Ast­fel, din 8.600 de autoturisme vân­dute în primele două luni,aproape 75% au mers către firme, care nu utilizează programul decasare.

Potrivit unei analize realizate de ZF, cele mai maridiscounturi din piaţă se regăsesc în cazul modelelor Ford Focus alcăror preţ este redus cu 6.560 de euro, de la 16.550 de euro la9.990 de euro, dis­coun­tul fiind compus din cel de 2.700 de euro -adică cele trei vouchere de 900 de euro fiecare din cadrulprogramului "Rabla" - şi reducerea oferită de im­por­tator. Pelocul secund se află Nissan Note cu o reducere de 5.510 de euro la7.980 de euro, iar pe trei Seat Ibiza cu 5.089 de euro la 6.963 deeuro. Datele legate de oferte au fost culese de ZF de pe site-urilecompaniilor în 23 martie.

Unde se promovează

Atât dealerii, cât şi importatorii aleg în special ca mediu depromovare internetul urmat de TV. "Ofertele disponibile ale Ford încadrul programului de casare sunt mediatizate pe toate canalele,inclusiv print, online, reclame TV şi radio", a spus Henrik Nenzen,şeful di­vi­ziei de im­por­tu­ri a Ford România.

În cazul dealerilor con­trolaţi de grupul Ră­dăcini, carecomercializează mărcile Opel, Chevrolet, Mazda şi Citroën,"ofertele din cadrul programului de casare sunt în specialpromovate la televizor şi online, dar şi în cadrul eve­ni­mentelororganizate", a spus Nicolae Sorescu, şeful diviziei auto agru­pului Rădăcini.

Dealerii se aşteaptă ca şi anul acesta cele mai bine vândutemaşini din cadrul programului să fie cele din gama "entry level",cum sunt Ford Ka, Fiesta sau Focus în cazul Ford sau ChevroletAveo, Spark Cruze, Opel Corsa şi Astra, Citroën C1, C3 şi C4, darşi Suzuki SX4, Spash sau Swift. La nivelul lui 2010, pe fondulprogra­mu­lui "Rabla", vânzările din luna martie s-au dublat faţăde luna anterioară, la aproape 9.400 de auto­turisme. Pe fondulacestui program, im­por­tatorii se aşteaptă la o dublare avânzărilor comparativ cu perioada anterioară programului. În 2010,mai mult de jumătate din vânzările de maşini noi au fost realizateîn urma programului Rabla.

Aşteptări optimiste

"Nu putem estima exact cu cât va creşte piaţa totală datorităprogramului «Rabla», dar în ceea ce priveşte marca Ford ne aşteptămca demararea acestuia să atragă o creştere a vânzărilor de peste100% pe fondul ofertelor", a subliniat Nenzen. Astfel, dacă înfebruarie Ford a vândut pe piaţa locală 243 de autoturisme, înaprilie vânzările ar trebui să atingă cel puţin nivelul de 500 deunităţi.

În condiţiile în care programul de casare din acest an a demaratpe 18 martie, iar vânzările de maşini ar fi la un nivel deaproximativ 4.000 de autoturisme în martie, scăderea ar ajunge laaproape 60%, cea mai puternică din ultimele 12 luni.

Centrele Remat spun că cerereae mai mică

Dealerii auto se aşteaptă la o creştere a vânzărilor de maşiniîn următoarele săptămâni pe măsură ce numărul clienţilor dincentrele auto a început să crească. De partea cealaltă, unităţileRemat spun că numărul cererilor este mult mai mic decât anultrecut, când s-au casat aproape 190.000 de rable. Casarea maşinilorîn cadrul unităţilor de tip REMAT a demarat pe 18 martie, în timpce livrarea efectivă a maşinilor va avea loc în următoarele douăsăptămâni, pe măsură ce vor fi aprobate dosarele cu tichetelevalorice.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO