Companii

17 producători din Alba au deschis primul magazin cu produse 100% naturale şi româneşti din judeţ

17 producători din Alba au deschis primul magazin cu...

Autor: Dragos Suciu

19.01.2017, 17:18 1631

Magazinul ”Bunătăţuri Româneşti” din Alba Iulia a fost deschis în luna decembrie. Cei 17 patroni fac parte din Cooperativa Agricolă Horticolă Alba (CAHA), iar, potrivit preşedintelui acesteia, Tudor Man, care este şi unul dintre producători, vânzările au fost peste aşteptări.

”În perioada sărbătorilor s-au făcut vânzări de 7.000 de lei pe zi, iar în rest ne-am încadrat între 2.500 – 3.000 de lei pe zi. Preţurile sunt de bun simţ, mai mici decât la intermediari. La noi, producătorul este el însuşi acţionar în magazin. Este patronul magazinului, îşi aduce marfa şi are nişte privilegii”, a spus Tudor Man, fiind întrebat, joi, de corespondentul MEDIAFAX ce vânzări au fost de la deschiderea magazinului.

Ideea de la care s-a născut înfiinţarea acestui magazin a fost una cât se poate de simplă. Mai mulţi producători şi fermieri din judeţul Alba, care se cunoşteau între ei, erau nemulţumiţi de preţurile pe care le primeau pe produse de la lanţurile comerciale, iar altora le era foarte greu să intre pe această piaţă. Astfel, ei s-au gândit să-şi deschidă propriul magazin, unde să-şi comercializeze marfa, pe care o produc în gospodărie, de la A, la Z, oferind garanţia prospeţimii şi calităţii.

Magazinul a fost deschis fără credite, iar acţionarii au depus, pe lângă propriile produse, un capital de 1.000 de lei fiecare.

Tudor Man a adăugat că 90% dintre clienţii care le-au trecut pragul au fost mulţumiţi, iar producătorii nu s-au aşteptat la un impact atât de bun într-un timp atât de scurt.

Alin Bobeanu, alt producător, a declarat, corespondentului MEDIAFAX, că adaosul comercial este de circa 20%, iar preţurile sunt mai mici decât în alte magazine.

”Toţi suntem din judeţul Alba, însă primim produse naturale şi din alte judeţe. Am încercat să avem câte doi producători la un tip de produs, pentru diversificare. Adaosul comercial este de 20% pentru că noi mergem pe rulaj mare. Fără doar şi poate avem adaos mai mic decât în alte magazine. La noi veţi găsi strict produse româneşti, de sezon. Este exclus să vedeţi, spre exemplu, banane şi portocale”, a spus Alin Bobeanu.

El a adăugat că, în viitor, producătorii vor să deschidă şi alte astfel de magazine în judeţ, iar apoi în ţară.

Unul dintre produsele autentice tradiţionale, comercializat în acest magazin este pâinea de Sântimbru, care este făcută din făină, maia, apă caldă şi sare, pe tăvi de fier unse cu puţin ulei. Nu are compuşi chimici, cuptorul este din cărămidă artizanală, iar vatra din argilă, la fel ca acum 100 de ani. Administratorul brutăriei, Călin Matieş, a declarat corespondentului MEDIAFAX că pâinea de Sântimbru are o tradiţie de circa 45 de ani şi păstrează o reţetă veche de sute de ani.

Un alt produs apreciat este caşcavalul de la Loman, produs de familia Cîndea, după o reţetă proprie, păstrată cu sfinţenie de peste 20 de ani. ”Caşcavalul este un produs natural, la un preţ bun, astfel încât să ne putem acoperi cheltuielile. Caşcavalul este de foarte bună calitate, fiind un brand al familiei”, a spus Maria Cîndea, precizând că nu şi-ar fi putut vinde produsul în supermarketuri din cauza taxelor.

Cei 17 acţionari ai magazinului fac parte din Cooperativa Agricolă Horticola Alba, care este formată din peste 60 de producători locali din judeţele Alba, Cluj, Mureş, Sibiu şi Hunedoara, legumicultori şi horticultori.

Aceştia, împreună, administrează peste 500 hectare de pământ cu un efectiv cuprins din peste 100 de capete de bovine, 100 de capete de porcine, peste 500 de ovine şi 100 de capre, culturile se dezvoltă atât afară, cât şi în solarii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO