Companii

A doua etapa din outlet-ul Fashion House este gata, dar nu are chiriasi

A doua etapa din outlet-ul Fashion House este gata, dar nu are chiriasi

Johan Rogiers, actionar la Liebrecht & wood: Avem mai putini “turisti”, tinand cont ca initial cumparau cam 50% dintre vizitatori. Centrul functioneaza mai bine decat mergeau in primul an de activitate cele din Polonia, unde avem trei proiecte, dar doar la jumatate fata de cifrele obtinute de acele proiecte in prezent

28.10.2009, 23:28 274

Compania belgiana Liebrecht & wooD a finalizat constructiacelei de-a doua etape a centrului comercial de tip outlet FashionHouse, situat la iesirea din Bucuresti catre Pitesti, dar nu ainceput inchirierea magazinelor deoarece mai are spatii disponibilein prima constructie, a carei suprafata inchiriabila se ridica la15.000 de metri patrati.

"Proiectul are acum o suprafata inchiriabila de 15.000 mp si vaajunge la 21.000 mp cu faza a doua, care e finalizata, dar nu vomincepe sa o inchiriem pana ce nu vom ajunge la un grad de ocuparede 90% pentru prima etapa. Planuiam sa incepem inchirierile pentrucea de-a doua faza la sfarsitul acestui an, dar data fiindsituatia, probabil va mai dura jumatate de an", a declarat JohanRogiers, unul dintre actionarii companiei belgiene.

Centrele comerciale de tip outlet comercializeaza produse maiieftine cu 30-70% fata de pretul din magazinele obisnuite, printrechiriasii proiectului Fashion House numarandu-se companii precumTimberland, Bigotti, Cavaliere, Benetton, Mango, Stefanel, Replaysau Mobexpert.

"Gradul de ocupare a proiectului este de 72%, printre chiriasiicare au deschis magazine in acest an numarandu-se House of Art siSteilmann. La momentul deschiderii aveam semnate contracte pentru75% din suprafata proiectului, dar o serie de retaileri nu au maideschis", mai spune Rogiers.

In cadrul Fashion House se comercializeaza in special articolevestimentare, dar proiectul face parte dintr-un parc comercial caremai cuprinde si unitati ale unor retarileri precum Proges,Technomarket, Hornbach si Kika, ultimele doua magazine fiind inproprietatea operatorilor. Proprietarii de centre comerciale aufost, in cele mai multe cazuri, nevoiti in acest an sa acceptechirii mai mici pentru o serie de retaileri, in conditiile in carevanzarile au scazut, iar numarul cazurilor de insolventa in comerteste in crestere.

"Toata lumea stie ca retailerii de imbracaminte au probleme, darpe cei care chiar fac eforturi sa depaseasca aceasta perioada, sinu vor doar sa profite de actuala situatie, ii ajutam prin amanaride plata, credite, dar nu si prin reduceri de chirie. In ceea cepriveste Leonardo (retailer intrat in insolventa care are magazinsi in Fashion House - n.r.), nu putem decat sa asteptam si sa vedemce se intampla", a spus Rogiers.

Belgianul spera ca in primul an de functionare, care va fifinalizat la 5 decembrie, proiectul sa atraga circa 1,5 milioane devizitatori, dupa ce pragul de un milion de oameni a fost depasit inluna septembrie.

"In luna septembrie am ajuns la un milion de vizitatori aiFashion House. In septembrie am avut aproape 30.000 de vizitatorisaptamanal, din care 70% cumpara. Avem mai putini "turisti", tinandcont ca initial cumparau cam 50% dintre vizitatori. Centrulfunctioneaza mai bine decat mergeau in primul an de activitate celedin Polonia, unde avem trei proiecte, dar doar la jumatate fata decifrele obtinute de acele proiecte in prezent, astfel ca suntemoptimisti pentru viitorul proiectului din Bucuresti", spuneRogiers.

Liebrecht & wooD este unul dintre primii investitoriimobiliari straini intrati pe piata locala, la inceputul anilor2000, cand a inceput dezvoltarea proiectului Militari Shopping,vandut companiei Atrium European Real Estate. La momentultranzactiei, pe terenul situat la circa un kilometru de FashionHouse se afla doar un magazin Praktiker. Intre timp au fostconstruite si un hipermarket Auchan, un magazin Decathlon si ogalerie comerciala cu chiriasi precum C&A, Humanic sauDeich-mann, care vand produse considerate ieftine.

"Militari Shopping nu reprezinta un competitor pentru noi. Poatepentru cei de la Hornbach, tinand cont de magazinul Praktiker deacolo. Nu cred ca multi dintre vizitatorii nostri sunt comuni cucei ai Militari Shopping deoarece outlet-ul ofera branduri la undiscount zilnic de 30-40% pe care nu le poti gasi in C&A, spreexemplu. Conceptul din Militari Shopping s-a dovedit a fi corect,dupa cum planuiam si noi sa il dezvoltam in urma cu patru ani, candinsa era prea devreme pentru un asemenea proiect", a concluzionatRogiers.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO