Companii

A investit 30.000 de euro pentru a-şi transforma hobby-ul într-un business

A investit 30.000 de euro pentru a-şi transforma...

Autor: Corina Mirea

26.12.2013, 11:17 2166

Alina Ivan, 34 de ani, a avut nevoie de aproximativ 30.000 de euro pentru a-şi înfiinţa, în urmă cu un an, o florărie în cartierul Pipera. Ideea afacerii i-a venit în concediul de maternitate, când, retrasă la Târgovişte pentru a avea grijă de copii, a început să reamenajeze grădina părinţilor. Apoi, a urmat un curs de floristică, iar în luna ianuarie a acestui an antreprenoarea a deschis uşile florăriei Maria – Boutique des Fleurs et de la Joie.

Pe lângă crearea buchetelor pentru evenimente (zile de naştere, nunţi, botezuri, etc.), Alina Ivan, ajutată de o prietenă, realizează şi aranjamente florale pentru grădini sau spaţii de birouri pentru care oferă şi servicii de întreţinere săptămânală. De altfel, cea mai mare comandă a buticului a fost de peste 4.500 de euro din partea unei companii care a cerut aranjamente florare pentru birouri.

“Cum spaţiul închiriat de noi nu are vad pietonal, contractele corporate ne asgură venituri constante pentru întreţinerea plantelor, înlocuirea lor. În prezent, avem un contract cu o companie pentru care schimbăm în fiecare săptămână aranjamentul de la recepţie. Cele mai multe flori sunt importate din Olanda, însă vara folosesc flori din grădina părinţilor sau de la producători locali, pentru că nu am reuşit să găsesc furnizori în România pe timp de iarnă”, spune Alina Ivan, care anterior intrării în concediul de maternitate a lucrat ca brand manager pentru o companie de cosmetice.

Ea precizează că pentru anul viitor are în plan angajarea unei persoane care să se ocupe de realizarea buchetelor şi a aranjamentelor, astfel încât să se poată ocupa de dezvoltarea portofoliului de clienţi pe zona corporate. În plus, antreprenoarea spune că ar vrea să îşi mute florăria mai aproape de centrul Capitalei, însă aşteaptă ca vânzările să mai crească pentru a-şi putea permite o chirie într-o zonă cum este bulevardul Magheru, spre exemplu.

Un buchet de mireasă realizat la Maria – Boutique des Fleurs costă, în general, între 250 şi 400 de lei, profitul anreprenoarei fiind de circa 50%.

“Vorbim de un profit de 50% în condiţiile în care nu pun la socoteală curentul şi alte cheltieli de genul şi mă rezum strict la materialele necesare realizării unui buchet. Preţurile cred că sunt corecte pentru că sunt de părere că florile nu ar trebui să fie un lux. Din păcate, în România foarte puţine persoane cumpără flori doar pentru a-şi înfrumuseţa casa, ci pentru că sunt constrânşi de anumite evenimente. Iar asta se vede în perioade de post, când nu sunt petreceri, spre exemplu”, explică Alina Ivan.

Cele mai căutate flori sunt trandafirii, orhideele şi plantele exotice, majoritatea clienţilor fiind femei.

Buticul oferă şi servicii de transport în Bucureşti pentru comenzi de minim 100 de lei.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO