Companii

A treia lună de deflaţie. O luptă tot mai dură se duce între reţelele de comerţ: 120.000 de promoţii în 2015

Autor: Cristina Roşca

21.09.2015, 00:07 36766

Reţelele din comerţul alimentar au avut în primele opt luni din acest an peste 120.000 de promoţii în cataloagele pe care le publică periodic în România, cu 9.000 mai multe decât în perioada similară din 2014. Numărul ofertelor şi reducerilor a crescut an de an în contextul în care românii au devenit adevăraţi „vânători“ de preţuri mici, iar cataloagele retailerilor au devenit „adevărate arme“ în lupta pentru consumatori.

„(...) Pentru retailerii produselor de larg consum cataloagele cu promoţii constituie în continuare un canal major de comunicare cu consumatorii finali. Conform datelor Focus Market Research, în decurs de doi ani, numărul promoţiilor din cataloagele principalilor retaileri FMCG a crescut cu peste 50%“, spune Pengo Zoltan, directorul companiei care centralizează doar promoţiile disponibile în cataloagele retailerilor, fără a merge în magazine la raft. 

Aceste date ilustrează atât lupta acerbă din comerţul cu dominată alimentară cât şi apetenţa românilor pentru oferte şi reduceri. Înainte de criză românii se orientau în principal după brand şi mai puţin după preţ. Începând cu 2009 însă, consumatorul a devenit mai prudent, mai atent pe ce îşi cheltuie banii, iar lupta retailerilor a devenit mai acerbă. Acest lucru se vede şi în preţ, în august rata anuală a inflaţiei a coborât la minus 1,9%, de la minus 1,7% în iulie. August a fost a treia lună de inflaţie negativă. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO