Companii

Achiziţiile derulate anul trecut au dublat afacerile Grupului TeraPlast Bistriţa în primul trimestru din 2018, la 131 mil.lei

Achiziţiile derulate anul trecut au dublat afacerile...

Autor: Roxana Rosu

03.05.2018, 09:42 474

Grupul TeraPlast, unul dintre principalii jucători din piaţa construcţiilor, controlat de omul de afaceri Dorel Goia, a înregistrat în primul trimestru din 2018 o cifră de afaceri de 131 milioane lei, dublu faţă de nivelul din perioada similară din 2017, principala contribuţie la aceasta creştere având-o business-urile intrate în portofoliul grupului în 2017, respectiv Depaco - Wetterbest, fabrica de panouri sandwich din Serbia şi business-ul Politub.

Grupul TeraPlast include societăţile TeraSteel România şi TeraSteel Serbia (producători de panouri sandwich şi structuri metalice zincate), TeraPlast (producător de ţevi, granule şi profile din PVC), Depaco (producătorul ţiglei metalice marca Wetterbest), TeraGlass (producător de ferestre şi uşi din PVC) şi distribuitorul TeraPlast Ungaria.

Nivelul EBIDTA s-a majorat cu 16%, la 7,59 milioane lei, potrivit raportului financiar al companiei.

Divizia Steel (TeraSteel România, TeraSteel Serbia şi Depaco) a generat 56% din cifra de afaceri a grupului.

”Suntem astfel mai bine pregătiţi să depăşim provocările pieţei locale de infrastructura apărute în a doua parte a anului 2016 şi care persistă şi astăzi. Una dintre direcţiile strategice ale Grupului a vizat reducerea impactului politicilor economice ale statului şi a investiţiilor în sectorul public, obiectiv realizat prin strategia investiţională şi M&A”.

Începând cu anul 2018, situaţiile financiare ale grupului includ Depaco, societate aflată sub controlul TeraPlast din ianuarie. Depaco a înregistrat o cifră de afaceri de 25,54 milioane lei, în creştere cu 13% faţă de T1 2017. ”Datorită sinergiilor cu TeraSteel, Depaco a accesat inclusiv proiecte de construcţii industriale, pentru care a furnizat tablă cutată, înregistrând o creştere cu 65% a vânzărilor pe acest segment”.

Segmentul de panouri sandwich a generat o cifră de afaceri de 47,7 milioane lei (mai mare cu 80% faţă de T1 2017).

De asemenea,în 2018, TeraSteel Serbia a încheiat contracte importante cu clienţi din Serbia, Kosovo, Muntenegru, Macedonia şi Croatia, urmându-şi strategia de a deveni un jucător regional semnificativ.

Divizia de mase plastice a grupului a înregistrat o cifră de afaceri de 58 milioane lei în T1 2018, în creştere cu 44% faţă de T1 2017, contribuţia segmentului de polietilenă (prin brandul Politub) în cifra de afaceri fiind de 5 milioane de lei. În prezent, divizia se află în curs de implementare a strategiei de creştere a competitivităţii pe piaţa de sisteme de infrastructură pentru apă şi gaz.

”Din perspectiva echipei de management a Grupului TeraPlast, 2018 a inceput ca un an volatil şi nu avem motive să credem că aceasta volatilitate se va reduce în trimestele următoare. În aceste prime 3 luni, competiţia între producători s-a dat în primul rând pe preţ, aspect reflectat în marja EBITDA de 6%, pe care grupul a realizat-o în T1 2018. Motorul de creştere al pieţei de construcţii va fi în continuare sectorul privat, pentru sectorul de infrastructură, care reprezintă 12% din cifra de afaceri bugetată de grup pentru 2018, neexistând previziuni clare”. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO