Companii

Actionarii Otter parasesc Baneasa Shopping City cu cele doua magazine de lux M.Missoni si Selections

12.03.2009, 00:00 286

Divizia de fashion a Otter Distribution, reprezentantul marcilor Otter, Fila sau Geox, a decis sa inchida magazinele de lux M. Missoni si Selections deschise la inceputul anului trecut in centrul comercial Baneasa Shopping City din nordul Capitalei.
"Din septembrie ne-am confruntat cu o scadere dramatica a vanzarilor de pana la 30%, luna noiembrie fiind cea mai critica, iar cererea s-a injumatatit, asta in conditiile in care vanzarile oricum nu erau conform asteptarilor", a declarat pentru ZF Laszlo Forray, directorul diviziei de fashion a Otter Distribution.
M. Missoni, deschis in aprilie anul trecut in urma unei investitii de 800.000 de euro si inchis la inceputul acestei luni, va fi relocat cel mai probabil in galeria comerciala a JW Marriott, hotelul cu cele mai mari venituri de pe piata hoteliera din Capitala.  "Nu vom renunta la brandul Missoni, chiar daca am inchis magazinul din Baneasa. Avem intentia de a-l deschide in Marriott, cel mai probabil la inceputul anului viitor", anunta Forray, care insa nu a precizat valoarea vanzarilor inregistrate in mallul din Capitala si nici targetul stabilit initial.
Cu un an in urma, Laszlo Forray anunta ca investitia initiala intr-un magazin ca M. Missoni, in care doar valoarea stocului de marfa (1.100 de articole pe sezon) ajunge la 360.000 de euro, poate fi amortizata dupa trei sezoane, moment in care compania ar putea trece pe profit. Pretul cu care se comercializeaza o rochie se incadreaza intre 1.500 de lei si 4.000 de lei, iar o bluza intre 600 de lei si 1.000 de lei.
Dupa ce a intrat cu primul brand de lux in Romania, Otter Distribution a atras alte cinci marci internationale de renume, See By Chloe, R.E.D Valentino, Ice Iceberg, Harmont & Blaine si Alexander McQueen, pe care le-a reunit intr-un concept de shop-in-shop Selections, pe o suprafata de 380 de metri patrati.
Reprezentantii Otter anuntau atunci ca deschiderea in mai 2008 a multibrandului Selections a fost o miscare de testare a pietei. Plasarea brandurilor intr-un centru comercial a fost facuta din dorinta de a targeta mase mai mari de oameni si de a aborda o latura comerciala a celor cinci marci.
Investitia in cel de-al doilea magazin s-a ridicat la aproximativ 350.000 de euro, fara a include stocul de marfa. In fiecare sezon, Selections a avut la raft circa 5.500 de articole, bugetul pentru fiecare brand fiind in jurul sumei de 80.000 de euro.
"Vom inchide magazinul Selections la sfarsitul acestei luni. Deocamdata nu avem niciun plan concret cu privire la dezvoltarea acestui concept, dar mi-ar placea sa continuam cu el. Vom cauta noi oportunitati de redeschidere a magazinului", a mai spus Forray, care anunta intr-un interviu anterior ca un astfel de multibrand functioneaza cel mai bine sub forma unei retele de trei-patru unitati si ca urmatorul magazin va fi deschis cel mai probabil in urmatorii trei ani intr-o locatie stradala. Deocamdata, Capitala, vizata de majoritatea oamenilor de afaceri care au investit in fashion-ul de lux, nu a reusit sa creeze un mediu favorabil acestui segment, centrul orasului neasigurand inca traficul necesar.
Reticenta consumatorilor din ultimele luni in ceea ce priveste achizitia bunurilor de larg consum nealimentare a determinat o serie de miscari pe piata de fashion locala, concretizate prin inchideri de magazine sau chiar preluari de branduri "tinere".
In ultimele trei luni a fost anuntata vanzarea mai multor branduri internationale si preluarea acestora de catre jucatori mai puternici. Franciza Pimko, detinuta de Nicoleta Ilie, fosta sotie a fotbalistului Sabin Ilie, a fost cumparata de M&M Retail, cu capital turcesc, care a adus brandul pentru barbati Cacharel.
Ulterior RTC anunta preluarea brandurilor Toi&Moi si Aldo.

Miscarile din Baneasa Shopping City

  • Dupa aproape un an de la deschidere, prima cafenea din Romania CoffeeHeaven a hotarat iesirea de pe piata locala, locul acesteia fiind luat de Testa Rossa, a doua cafenea lansata de omul de afaceri Marius Ghenea.
  • Conducerea magazinelor de fashion DaDa a anuntat in decembrie 2008 inchiderea magazinului din Baneasa pentru a se concentra pe piata restaurantelor.
  • Pentru a nu inchide magazinul Pimko, Bllumarin Lux, companie administrata de Nicoleta Ilie, a vandut brandul turcilor de la M&M Retail, care au adus in acelasi centru comercial si marca barbateasca Cacharel.
  • In februarie 2009, Rafar, divizia de fashion a RTC, a preluat conducerea singurului magazin de imbracaminte Toi&Moi.
  • Dupa preluarea Toi&Moi, Rafar si-a imbogatit portofoliul de branduri cu Aldo, marca de incaltaminte si accesorii, prezenta in cinci magazine la nivel national, dintre care doua in Baneasa Shoppng City.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO