Companii

Adrian Staniloiu, Rauch: Intrarile pe segmentul inferior de pret deschid piata pentru premium

Adrian Staniloiu, Rauch: Intrarile pe segmentul inferior de pret deschid piata pentru premium

Adrian Staniloiu, managing director al Rauch Romania: Daca ceilalti mari jucatori au facilitati de productie locale, faptul ca importam este un dezavantaj. In acest moment insa, la volumele actuale din Romania, investitiile Rauch in productia locala nu s-ar justifica.

23.04.2007, 21:09 276

Rauch Romania, filiala locala a producatorului austriac de sucuri naturale si ceaiuri Rauch, prognozeaza pentru acest an vanzari de 6,4 mil. euro pe o piata estimata la aproximativ 100 mil. litri pe an (peste 100 mil. euro).
Compania a inregistrat anul trecut vanzari de aproximativ 4 mil. euro, in crestere cu 60% fata de 2005. Compania estimeaza pastrarea ritmului de crestere in urmatorii ani.
"Ne-am asteptat sa fim avantajati de eliminarea taxelor vamale odata cu intrarea in Uniunea Europeana, insa acest lucru nu s-a intamplat pentru ca, la nivel international, preturile concentratelor de fructe au crescut in ultimul an", afirma Adrian Staniloiu.
Dupa integrarea Romaniei in UE, scaderile de preturi pe piata soft drinks au fost vizibile in special datorita dezvoltarii segmentului inferior, prin intrarile unor produse noi importate.
"Daca ceilalti mari jucatori au facilitati de productie locale, faptul ca importam este un dezavantaj. In acest moment insa, la volumele actuale din Romania, investitiile Rauch in productia locala nu s-ar justifica", mai spune Staniloiu.
Compania austriaca Rauch detine fabrici in Austria, unde are o cota de 65% din piata de ice tea, Ungaria si Serbia.
Staniloiu afirma ca, in urmatorii ani, compania ar putea adopta o strategie mai agresiva de promovare pe piata locala, pentru a sustine planurile de crestere cu un ritm de cateva ori mai mare decat cel al pietei de profil.
Rauch Romania s-a axat pana in prezent pe promovarea la punctele de vanzare, mizand pe cresterea ratei de incercare a produselor sale.
Piata bauturilor racoritoare fara alcool (soft drinks) a inregistrat in 2006 o crestere, per ansamblu, pe toate segmentele, de 10,2% fata de anul precedent. Cel mai dinamic segment este in prezent cel al bauturilor necarbonatate, la nivelul acestuia categoriile ice tea, nectaruri si sucuri naturale inregistrand cele mai mari rate de crestere. Astfel, vanzarile de ice tea pe piata locala s-au majorat cu 58,5%, iar nectarurile si sucurile naturale au crescut cu 23% in anul 2006 fata de perioada precedenta, arata un studiu Canadean citat de Coca-Cola.
Managerul mai spune ca, in urmatorii ani, compania ar putea gasi o strategie de abordare mai agresiva a canalului de distributie HoReCa (hoteluri, restaurante, catering).
"Pe HoReCa, competitia este foarte mare, piata este exclusiva si dificila", apreciaza Staniloiu.
Vanzarile de sucuri naturale in HoReCa sunt dominate in prezent de Parmalat, care detine brandul Santal, insa competitia se intensifica pe acest segment, pe care activeaza si Coca-Cola HBC cu Cappy sau Quadrant-Amroq Beverages cu Prigat. Santal detine aproximativ 80% din vanzarile de sucuri 100% (juice 100%) in HoReCa, potrivit datelor Nielsen citate de companie.
Rauch Romania detine in portofoliu trei categorii de produse, ice tea, nectaruri si sucuri naturale, si cafea ready-to-drink (gata preparata). Cea mai mare pondere in cadrul vanzarilor Rauch Romania, de peste 50%, este detinuta de nectaruri si sucuri naturale.
Staniloiu spune ca nu are in plan intrarea pe noi segmente de piata in urmatoarea perioada.
"Am testat piata cu un suc destinat in principal consumului la micul dejun, avand continut atat de fructe cat si de legume, insa acesta nu a prins. Anul trecut am incercat sa ne eficientizam gama de produse si sa ne diferentiem de restul jucatorilor prin arome noi pe piata", afirma Staniloiu.
O alta piata cu potential este cea a cafelei ready-to-drink, pe care au intrat recent jucatori mari, precum Whiteland (distribuitorul produselor Hochland, Meggle si Campina) si Coca-Cola HBC.
"Pe segmentul ice coffee suntem de aproximativ 3 ani, practic noi am deschis categoria. In ultima perioada au aparut pe piata produse importate din Asia, dar si jucatori mai mari, insa intensificarea concurentei este normala pentru stadiul de dezvoltare a pietei", completeaza Staniloiu.
Piata sucurilor naturale si ice tea ar putea ajunge la 15 litri pe cap de locuitor pe termen mediu, potrivit managerului general al Rauch Romania.
Rauch Romania concureaza in prezent cu jucatori precum Parmalat, QAB, Coca-Cola HBC, Tymbark, Carlsrom Beverages, Pfanner si European Drinks.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO