Companii

Aeroportul Băneasa devine din 25 martie mai scump ca Otopeni-ul. Ce taxe noi vor fi impuse

Zborurile low-cost se mută pe Otopeni din 25 martie. Băneasa va deveni mai scump decât Otopeniul

Cursele low-cost

Autor: Andreea Mioara Neferu

21.01.2012, 17:52 2776

O modalitate prin care operatorii aerieni lowcost vor fi practic obligaţi să-şi mute cursele pe Aeroportul Otopeni va fi şi scumpirea taxelor de operare pe Băneasa, după cum spun reprezentanţii aeroportului.

"Având în vedere tarifele de operare care intră în vigoare odată cu sezonul de vară 2012, operarea pe Aeroportul Băneasa-Aurel Vlaicu va deveni mai scumpă decât pe Aeroportul Henri Coandă", a declarat Tudor Jidav, directorul general al Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti.

Astfel, în cazul unei aeronove medii, de 60 de tone şi cu o capacitate de 150 de pasageri, diferenţa în plus pe care companiile aeriene o vor plăti dacă vor continua să opereze de pe Aeroportul Băneasa în loc să îşi transfere zborurile pe Otopeni va fi de 270 de euro, respectiv 1 euro în plus pentru fiecare pasager şi 120 de euro pentru taxele de operare.

Taxa de pasageri pe aeroportul din Otopeni este de 22 de euro, iar cea de aterizare de 8 euro pe tonă, în timp ce pe Băneasa taxa de pasager este de 17 euro, iar cea pe aterizare de 6 euro pe tonă, potrivit ultimelor date disponibile.

Bilete mai scumpe

Deocamdată operatorii aerieni low-cost susţin că nu au primit nicio informare oficială privind data exactă la care zborurile lor vor fi mutate pe Aeroportul Otopeni, dar că se vor conforma, fiind însă nevoiţi să crească preţul biletelor.

"Bucureşti Băneasa este pentru Wizz Air una dintre cele mai importante baze şi vom continua să oferim serviciile noastre pentru cât mai mulţi pasageri. Poziţia foarte bună pe piaţă ne va permite să ne mutăm pe Otopeni dacă vom fi forţaţi să facem acest lucru, dar nu fără revizuirea capacităţii sau creşterea preţului biletelor", a afirmat Balazs Varro, corporate communications manager în cadrul Wizz Air, care a transportat anul trecut 2,7 milioane de pasageri din şi înspre România.

"Încă nu există nicio informare oficială sau precisă" privind data exactă a mutării zborurilor low-cost, a declarat şi Florentina Tatu, director de relaţii publice al Blue Air, companie controlată de omul de afaceri Nelu Iordache. Pe de altă parte, CNAB spune că i-a informat inclusiv în scris pe operatorii low-cost cu privire la necesitatea transferării operaţiunilor la Otopeni, începând cu primele luni ale lui 2011, atunci când se estima că mutarea va avea loc la finalul lunii octombrie 2011.

Blue Air susţine că încă este devreme pentru a preciza dacă vor exista modificări în orarul de zboruri al companiei. Ieri, atât pe site-ul companiei Blue Air, cât şi pe cel al Wizz Air se puteau cumpăra bilete de avion cu plecare de pe Băneasa pentru călătoriile de după 25 martie, după orarul normal de zbor.

Creşte traficul cu cel puţin 20-25 de zboruri pe zi

Anul trecut, pe Aeroportul Henri Coandă au aterizat, respectiv decolat câte 105 avioane zilnic, în medie. Odată cu mutarea zborurilor low-cost, numărul de aterizări-decolări ar urma să crească la cel puţin 124-126 pe zi, potrivit calculelor ZF pe baza programului de zboruri de ieri, 11 ianuarie 2012, de pe Aeroportul Băneasa.

CNAB afirmă că nu vor exista probleme în ceea ce priveşte calendarul de zbor de pe Otopeni odată cu transferul zborurilor low-cost. "Au fost efectuate simulări de trafic, rezultatele fiind pozitive, capacitatea actuală asigurând nivelul de servicii necesar şi respectarea programelor de operare ale companiilor aeriene", a spus Jidav.

Aeroportul internaţional Aurel Vlaicu, de pe care zboară avioanele companiilor low-cost Wizz Air, Blue Air şi Germanwings, se va transforma până în 2015 în aerodrom pentru curse business, deşi prezenţa private jet-urilor este redusă în prezent, iar numărul de zboruri business nu este semnificativ. Aeroportul Băneasa a deschis în decembrie primul terminal dedicat pasagerilor de business, cu două porţi de îmbarcare şi o capacitate de 30.000 de pasageri, în urma unei investiţii de 2,5 milioane de euro.

Reprezentanţii Wizz Air declarau anul trecut că mutarea pe aeroportul Otopeni va implica o creştere a tarifelor cu 5-7 euro pe bilet, dar şi o reducere a capacităţii de zbor. Pe de altă parte, ministrul transporturilor Anca Boagiu afirma că pasagerii vor plăti în plus pentru un bilet circa 4 euro, sumă ce reprezintă diferenţa de taxe dintre cele două aeroporturi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO