Companii

Aeroportul Otopeni are printre cele mai slabe legături de transport public din regiune

Aeroportul Otopeni are printre cele mai slabe legături...

Autor: Andreea Neferu

31.03.2015, 00:06 413
Sofia se laudă cu metrou, Varşovia are cinci linii de autobuze, iar Bucureştiul speră la metrou din 2020. Până atunci sunt două linii de autobuz şi un tren care însă nu ajunge la aeroport.
 
Aeroportul Henri Coandă (Oto­peni), principala poartă de intrare în România, cu un trafic de 8,3 milioane de pasageri anul trecut, are printre cele mai slabe legături de transport public din rândul capitalelor din Europa Centrală şi de Est, având în vedere că doar două linii de autobuz, 780 şi 783, deservesc acest aeroport, la care se adaugă un tren care face legătura cu Gara de Nord, dar care nu se poate lua direct din ae­roport, ci după ce se face un tran­sfer cu autobuzul.
 
Pe de altă parte, aeroportul din Sofia, cu un trafic la jumătate, de 3,8 milioane de pa­sageri anul trecut, va avea începând din luna aprilie o legătură de metrou cu centrul oraşului, care se va adăuga celor două linii de autobuz care deja deservesc aeroportul bulgăresc, potrivit datelor ZF.
 
Aeroporturile din alte capitale din regiune nu au legătură directă cu metroul, însă transportul public pus la dispoziţia călătorilor include mai multe linii de autobuz decât în cazul Otope­niului. În Varşovia spre exemplu, Aeroportul Chopin este conectat cu oraşul prin 5 linii de autobuz, în timp ce la Praga, Aeroportul Vaclav Havel este deservit de 4 linii de autobuz, potrivit informaţiilor disponibile pe site-urile celor două aeroporturi. Pe de altă parte, Aeroportul Ferenc Liszt din Budapesta are un autobuz care asigură transferul direct către metrou sau linia ferată.
 
Proiectul unei magistrale de metrou care să lege Aeroportul Henri Coandă de centrul Bucureştiului există de mai mulţi ani, însă nici până acum nu a început construcţia sa. Planurile Metro­rex, compania care se ocupă cu trans­portul subteran din Capitală, includ cons­truc­ţia unei magis­trale de peste 14 kilometri care să facă legătura între aeroport şi staţia 1 Mai, deja funcţională.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO