Producătorul de electrocasnice Arctic, controlat de grupul turc Arcelik, va porni în acest an producţia de maşini de spălat în noua fabrică a companiei din localitatea Ulmi, judeţul Dâmboviţa.
Noua unitate de producţie va realiza în 2019 circa 1,1 milioane de electrocasnice, pentru ca în următorii ani cifra să se dubleze, spun reprezentanţii companiei.
„În 2019 Arctic va finaliza construcţia unei fabrici de mare capacitate, axată pe producţia de maşini de spălat“, spune Marian Dan Şerban, production and technologies director în cadrul companiei.
Această nouă investiţie de peste 100 de milioane de euro, din care o treime este ajutor de stat, va susţine creşterea businessului Arctic pe piaţa locală până spre valoarea de 1 mld. euro, conform estimărilor ZF. Această estimare ia în calcul valoarea actuală a cifrei de afaceri a Arctic din 2017 de aproape jumătate de miliard de euro şi producţia de la Găeşti de circa 2,9 milioane de aparate frigorifice. Mai mult, estimarea se referă la momentul în care ambele fabrici vor merge cu motoarele turate la maximum.
Arctic, cel mai mare jucător de pe piaţa locală de electrocasnice, deţine în România o fabrică la Găeşti, în judeţul Dâmboviţa, unde realizează frigidere şi congelatoare. Compania este şi unul dintre principalii exportatori ai României, circa 80% din totalul producţiei ajungând pe 70 de pieţe externe, spuneau anterior reprezentanţii companiei.
Producţia de electrocasnice din România a depăşit pragul de 1 mld. euro pentru prima dată în 2017 după mai mulţi ani de creşteri susţinute de deschiderea unor noi fabrici (Kärcher) sau extinderea unora deja existente (Philips la Orăştie). În ultimul deceniu (2008-2017), producţia a crescut de circa două ori şi jumătate.
Noile investiţii, precum cea a turcilor de la Arcelik, atrag după sine şi dezvoltări conexe, furnizori ai companiei anunţând deja intenţia de a construi la rândul lor fabrici în apropiere.
Astfel, o investiţie de asemenea calibru nu duce doar la dezvoltarea pieţei, ci şi la o extindere pe verticală a unor industrii. Un model deja demonstrat este cel din industria auto, unde producătorii de maşini au atras după sine şi zeci de furnizori care produc în România părţi componente.