Companii

Afacerile Danone se învârt de şase ani în jurul a 115 mil. euro

Danone este lider de piaţă pe iaurturi, cu o cotă de 48% în valoare. Foto: Shutterstock

Danone este lider de piaţă pe iaurturi, cu o cotă de 48% în valoare. Foto: Shutterstock

Autor: Mădălina Dediu Panaete

20.05.2013, 22:02 411

Afacerile Danone România, liderul pieţei de iaurturi, au scăzut anul trecut cu 4% în euro faţă de anul precedent, până la 113,6 mil. euro, iar de şase ani vânzările francezilor în România se învârt în jurul aceleiaşi cifre.

Segmentul iaurturilor, evaluat la 200-250 mil. euro, este unul dintre cele mai mari de pe piaţa lactatelor, însă consumul de iaurt în România este mult inferior comparativ cu al altor ţări europene. De exemplu, un român consumă în medie 7 kilograme de iaurt pe an din magazine, adică un pahar de iaurt pe săptă­mână, însă consumul real este mult mai mare deoarece cel din mediul rural nu este contabilizat. Pe de altă parte, un polonez consumă 17 kg de iaurt anual, un bulgar 22 kg pe an, iar un francez 35 kg. Pe această categorie, Dano­ne este lider de piaţă cu o cotă de 48% în valoare şi este în competiţie cu brandurile private, deţinute de marile reţele de magazine şi cu brandul Zuzu, produs de Albalact.

Principalii competitori, FrieslandCampina şi Albalact au înregistrat creşteri mai vizibile ale afacerilor în ultimii ani.

Citiţi mai multe pe www.zfcorporate.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO