Companii

Afacerile PostMaster ar putea creşte cu 10% în acest an, pe fondul avansului cu 18% al trimiterilor

Afacerile PostMaster ar putea creşte cu 10% în acest...

Autor: Adrian Dumitrache

03.04.2015, 18:30 362

"Anul acesta ne propunem o creştere a cifrei de afaceri cu peste 10% faţă de 2014. Principalul element care va alimenta creşterea va fi avansul volumele de trimiteri adresate şi neadresate distribuite, care estimăm că vor urca de la 380 milioane în 2014 la 450 milioane în acest an. O pondere importantă o va avea distribuţia adresată, unde ne propunem să ne creştem prezenţa în piaţă de la 6% la aproape 10% până la finalul anului", a declarat pentru MEDIAFAX directorul general al PostMaster, Marius Bene.

El a adugat că, în ultimii doi ani, piaţa s-a contractat odată cu dispariţia a doi clienţi majori, Real şi Baumax, şi cu scăderea frecvenţelor în cazul altor clienţi, precum şi cu presiunea continuă pe costuri din partea clienţilor.

"Întrucât Real şi Baumax făceau parte din portofoliul nostru a existat o scădere a volumelor şi implicit a cifrei de afaceri, iar corelat cu fondul investiţional a fost influenţată negativ şi profitabilitatea în 2013. Pentru 2014, datele urmează să fie publicate, însă cel mai probabil vom fi la un nivel apropiat, iar de anul acesta intrăm pe un trend ascendent", a spus Bene.

În 2013, conform datelor disponibile pe www.mfinante.ro, PostMaster a raportat o cifră de afaceri de 39,2 milioane de lei, de la 45,8 milioane de lei în urmã cu un an, şi un un profit net de 37.851 lei, comparativ cu 8,7 milioane de lei în 2012.

PostMaster şi-a început activitatea în 2007 şi, patru ani mai târziu, Austrian Post Group a intrat în acţionariatul societăţii, cu o participaţie de 26%. În noiembrie 2012, operatorul austriac a preluat şi restul acţiunilor deţinute de Mihai Bălaj şi Mihai Preoţescu, fiecare având câte 14,8% din acţiuni, şi de Radu Constantin Potolea - 44,4%.

"După preluarea integrală, obiectivele societăţii au fost stabilite având în vedere un plan strategic de investiţii pentru perioada 2013 - 2017. În acest interval avem alocat aproximativ un milion de euro pentru investiţii în dezvoltare. Acestea au demarat deja, iar în perioada 2013 - 2015 am început să implementăm un sistem CRM, am continuat să dezvoltăm serviciile cu valoare adăugată, prin extinderea capabilităţilor serviciului de geomarketing şi prin adăugarea serviciului de Track&Trace, am reuşit să ne creştem cota de piaţă pe segmentul de adresate şi să ne consolidăm poziţia în segmentul de neadresată", a spus Bene.

El a adăugat că, în acest an, au fost inaugurate noile birouri şi noul centru de sortare, care vor permite PostMaster o poziţionare operaţională mai bună.

"Toate acestea au atras investiţii de aproximativ 500.000 de euro până în prezent", a precizat şeful operatorului.

În privinţa pieţei de ditribuţie adresată şi neadresată, şeful PostMaster a estimat-o la aproximativ 1,1 - 1,2 miliarde de trimiteri, cota societăţii fiind de circa 30% în 2014.

"Ne propunem să creştem la 35% în 2015, adică la 450 milioane de trimiteri. Piaţa s-a contractat şi a fost imprevizibilă în ultimii ani. Dispariţia unor retaileri mari, orientarea unora către zona de digital, reducerea frecvenţei şi volumelor de către jucătorii existenţi au afectat-o. În ceea ce priveşte valoarea, estimez piaţa la aproximativ 100 milioane de euro, însă nu putem trasa o corelare directă între volum şi valoarea pieţei, în condiţiile în care distribuţia adresată şi neadresată diferă semnificativ ca valoare şi volum", a mai spus şeful companiei.

PostMaster are aproape 1.200 de angajaţi într-o reţea de 52 de birouri locale, cu acoperire naţională.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO