Companii

Agenţiile de turism se orientează către online, o piaţă de 35 mil. euro

16.06.2010, 23:03 37

Anul trecut românii au cumpărat de pe internet, prin plata cucardul, vacanţe în valoare de 35 de milioane de euro, iar anulacesta valoarea s-ar putea tripla, potrivit datelor prezentate deagenţia de turism Accent Travel&Events şi celor de laprocesorul local de tranzacţii cu cardul RomCard. "Pentru atragereade noi clienţi am venit cu o nouă abordare, respectiv am dezvoltato platformă online, care oferă acces direct la rezervarea de biletede avion a 800 de companii aeriene, la 50.000 de hoteluri, dar şila rezervarea de pachete complete de vacanţă în ţară", a declaratLucian Boronea, care a investit 100.000 de euro în dezvoltareaplatformei de vânzări online. Boronea aşteaptă încasări de 1,1milioane de euro din vânzarea online a biletelor de avion, acamerelor de hotel şi a altor servicii turistice. Recent, cea maimare agenţie de turism care vinde bilete de avion online, Paravion,a fost cumpărată de fondul de investiţii spaniol GED. "Potenţialulde dezvoltare pe online este mare, având în vedere că vânzărileonline reprezintă în medie doar circa 5% din vânzările totale aleoperatorilor de turism din România, în timp ce în ţările din vestulEuropei acestea contribuie cu peste 80%". Piaţa tranzacţiiloronline cu plata cu cardul a fost anul trecut de 93 milioane deeuro, din care tranzacţiile în domeniul serviciilor turistice aureprezentat 38%, potrivit proprietarului Accent Travel&Events,care a avut o cifră de afaceri de 15 mil. euro anul trecut şi carelucrează cu clienţi precum Orange, Carrefour, Oltchim, RomexterraBank. Clientul care va alege să îşi rezerve un bilet de avion vaplăti, pe lângă valoarea biletului, o sumă ce variază între 7 şi 23de euro, echivalentul comisionului agenţiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO