Companii

Al doilea pod peste Dunăre spre Bulgaria, construit în proporţie de 81%

Construcţia celui de-al doilea pod româno-bulgar peste Dunăre, între Calafat şi Vidin, este finalizată în proporţie de 81%

Autor: Bogdan Cojocaru

12.06.2012, 13:19 12666

Construcţia celui de-al doilea pod care face legătura peste Dunăre între România şi Bulgaria, cel de la Calafat la Vidin, este completă în proporţie de 81%, iar din infrastructura adiacentă s-a finalizat mai mult de 90% în sectorul bulgar, podul urmând să fie complet operaţional până la sfârşitul acestui an, a anunţat compania spaniolă de construcţii FCC.

Prin unele dintre intersecţiile de drumuri adiacente podului se circulă deja, iar constructorii au finalizat terminalele de transport feroviar internaţional de pasageri şi marfă din Vidin, scrie Novinite. Agenţia notează că în sectorul românesc infrastructura adiacentă a fost finalizată în proporţie de 95%. Podul propriu-zis este o investiţie bulgară, în timp ce partea română s-a angajat să realizeze infrastructura rutieră şi feroviară de acces la pod de pe teritoriul României.

FCC estimează că, dacă vremea este favorabilă lucrărilor de construcţie, podul va fi finalizat până la finalul acestui an, dar a avertizat că dacă "temperaturile din timpul lunilor de iarnă nu vor permite lucrul, stratul final de asfalt şi de hidroizolaţie va fi lăsat pentru 2013". Costul total al podului se ridică la 232 milioane euro, a menţionat compania. Din acest preţ, Ministerul bulgar de Finanţe a plătit deja 190 milioane euro.

Ideea de construire a unui pod în zona Calafat-Vidin datează din anul 1925, şi a revenit puternic în actualitate după bombardamentele NATO din Iugoslavia din 1999.

Finalizarea actualului proiect a fost programată iniţial pentru octombrie 2010, însă lucrările au întârziat substanţial din cauza dificultăţilor tehnice şi pretenţiilor spaniolilor de la FCC.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO