Companii

Aldis a iesit din top cinci cele mai vandute marci de salam, o piata de 350 mil. euro

Aldis a iesit din top cinci cele mai vandute marci de salam, o piata de 350 mil. euro
08.04.2010, 23:17 2189

Cele doua piete genereaza peste 60% din vanzarile de mezeluridin Romania, o industrie in care se ruleaza anual intre 800 demilioane de euro si un miliard de euro.

Astfel, iesirea din top cinci in piata salamului si trecerea depe locul doi, detinut in 2008, pe pozitia a cincea pe piatacarnatilor si a crenvurstilor la finalul anului trecut aduc si oscadere semnificativa a cotei de piata a companiei pe acestesegmente, in ceea ce priveste vanzarile in retailul modern.

Potrivitcalculelor ZF, cota de piata detinuta de Aldis pe segmentul decrenvursti si carnati este de aproximativ 5%, in timp ce din piatade salam compania ar putea detine chiar mai putin. Astfel,vanzarile cumulate ale producatorului de mezeluri pe aceste pietesunt situate intre 15 si 25 mil. euro, potrivit estimarilor ZF.Reprezentantii Aldis Calarasi nu au comentat asupra evolutieicotelor de piata ale companiei pana la inchiderea editiei.

Printre producatorii de mezeluri care au inregistrat cresteriale cotei de piata in 2009 se numara Elit Cugir (care a investit incresterea capacitatii de productie prin deschiderea unei noifabrici in 2008), Unicarm SatuMare (companie care a investit 30mil. euro in constructia a trei noi unitati de productie) siCampofrio (care sia extins anul trecut gama de produse importatedin Spania), potrivit datelor MEMRB. CrisTim, Caroli si Meda siaupastrat anul trecut pozitiile detinute in aceste clasamente,potrivit aceleiasi surse.

Scaderea cotei de piata inregistrata de Aldis poate fiexplicata prin faptul ca majoritatea produselor Aldis sunt prezentepe segmentele mediu si cel economic, in care concurenta esteputernica. In plus, compania din Calarasi a investit foarte putinin promovare in ultimul an, comparativ cu producatorii CrisTim siCaroli Foods Group, care au fost mai agresivi din acest punct devedere.

"La nivelul retailului, a avut loc o scadere semnificativa avanzarilor de mezeluri in ultima perioada, iar din punctul devedere al profitului financiar inregistrat de procesatori, a fostdezastru", sustine Sorin Minea, presedintele producatorului demezeluri Angst si al Asociatiei Romane a Carnii.

El a completat ca scaderea profitului pentru majoritateaproducatorilor de mezeluri a fost determinata atat de devalorizarealeului la inceputul anului trecut, cat si de cresterea dobanziibancare si scaderea consumului pe fondul diminuarii puterii decumparare a populatiei.

"Piata mezelurilor nu a suportat cresteri de pret (n. red. inultimul an), ceea ce a determinat o scadere a marjelor pentruprocesatori. Cred ca aceasta piata isi va mentine tendinta descadere pana la finalul anului", a explica Minea, completand ca unalt factor care a avut impact asupra afacerilor producatorilor demezeluri a fost cresterea pietei negre, segment care in prezentrealizeaza 50% din vanzarile anuale de mezeluri, respectivaproximativ 400 de milioane de euro. George Naghi, presedintele siactionarul Aldis Calarasi, sustinea inca din toamna anului trecutca desi cifra de afaceri a continuat sa creasca in 2009, profitulcompaniei a fost puternic afectat, ca urmare a scaderilor de pretoperate de Aldis.

Omul de afaceri estima la inceputul anului trecut ca businessulde mezeluri va inregistra in 2009 o crestere de 15%, la peste 100mil. euro, bazanduse pe portofoliul diversificat al companiei si pefaptul ca majoritateainvestitiilor finalizate la jumatatea anului trecut vor fiexploatate la maximum abia anul acesta. La nivel de grup, elpreviziona pentru anul trecut un avans de 20%, la 140 de milioanede euro.

Consumul de mezeluri a scazut insa in 2009 sub asteptarileproducatorilor, acest segment inregistrand in prezent cele maimulte cazuri de intrare in insolventa sau faliment in randulproducatorilor mici si mijlocii din industria alimentara. Aldis nua dezvaluit de la inceputul anului pana in prezent evolutia cifreide afaceri in 2009.

Cine este Aldis

Grupul Aldis, controlat de George Naghi si sotia sa Alina, esteformat din companiile Aldis (cu activitati in abatorizare,productie mezeluri, semipreparate si ready meal), Aldis AP(agricultura, zootehnie, agroturism, alimentatie publica) si Campis(constructii). Prin intermediul companiei Aldis AP, Naghi maidetine in Calarasi o pensiune de 300 de camere si un alt restaurantin localitatea Drajna.

Principalii competitori ai Aldis din piata preparatelor dincarne sunt Cris Tim, Angst, Caroli Foods Group si Elit Cugir.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO