Companii

Ambalajele pentru vopsele au accelerat afacerile Greiner

22.12.2004, 00:00 46

Producatorul de ambalaje Greiner Romania estimeaza ca va obtine o cifra de afaceri cumulata, la nivelul celor doua companii ale sale, Greiner si Thrace Greiner, de 11 milioane de euro, in crestere cu 20% fata de anul trecut.
Vanzarile companiei au crescut cu un nivel mai ridicat decat cresterea generala a pietei ambalajelor din plastic, de 10-15%, datorita intrarii pe segmente de nisa ale pietei, cum ar fi productia galetuselor din plastic de 1 litru, a afirmat Lucian Ocos, marketing manager la Greiner.
Pentru anul urmator, estimarile companiei se indreapta spre obtinerea unei cifre de afaceri de 12,5 milioane de euro, in crestere cu aproape 15%.
Peste 90% din productia de galetuse din plastic a Greiner, companie cu capital austriac, este destinata industriei vopselurilor lavabile, principalii clienti fiind Kober, Policolor sau Dyo. In industria alimentara, principalii clienti ai Greiner sunt grupul Danone, Friesland, Dorna, Royal Brinkers-producatorul margarinei Linco, sau grupul Orkla.
"Planul de investitii al companiei vizeaza, in principal, marirea capacitatii de productie existente in cadrul fabricii infiintate anul acesta la Sibiu", a sustinut Ocos.
Pana in prezent firma austriaca a investit aproximativ 12 milioane de euro in constructia greenfield (pe un teren cu o suprafata de 35.300 mp) a primului centru de productie din Sibiu si in dotarea lui cu utilaje performante si cu tehnologii complete. In prezent compania are peste 100 de angajati, iar politica de investitii prevede dezvoltarea permanenta a infrastructurii si achizitionarea de noi utilaje de productie si tipar.
Divizia de ambalaje a grupului Greiner a obtinut o cifra de afaceri de 180 de milioane de euro in 2003, aproximativ 27% din cifra de afaceri consolidata a Greiner. Compania are 15 unitati de productie in Europa, cu 1.700 de angajati.
Factorii care actioneaza in sensul cresterii pietei ambalajelor din plastic sunt dezvoltarea sectorului hotelier, a restaurantelor si a firmelor de catering. De asemenea, cresterea consumului de bauturi si alimente va fi motorul cresterii afacerilor firmelor din acest sector.
alexandru.cerchez@ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO