Companii

Ambiţia unui mic distribuitor de cosmetice bio: să ducă şase branduri româneşti în Austria, Germania şi Elveţia

12.08.2014, 19:00 1276

Ziarul Financiar vă prezintă unele dintre cele mai importante momente din al doilea sezon al emisiunii ZF Live, difuzată pe Internet de luni până vineri, de la ora 12:00 la 13:00. Al doilea sezon al emisiunii s-a încheiat pe data de 18 iulie, urmând să fie reluat din toamnă. Vedeţi aici înregistrările emisiunilor de la ZF Live.

Cu două magazine proprii şi un lanţ de parteneri care numără 40 de magazine fizice şi aproape tot atâtea online, distribuitorul MioBio a avut anul trecut afaceri de 200.000 de euro din vânzarea de produse cosmetice organice, în creştere cu 20% faţă de 2012.
 
Pentru anul acesta, MioBio şi-a bugetat o cifră de afaceri de 300.000 de euro.
 
„Zona bio este la început în România şi cred că în timp se va simţi şi în străinătate destul de mult aportul produselor româneşti“, a spus Ioana Păun, de la firma de distribuţie de cosmetice organice MioBio, în cadrul emisiunii ZF Live de marţi 25 martie.
 
Dintre cele 20 de produse bio din portofoliul companiei şase sunt branduri româneşti pe care antreprenoarea doreşte să le ducă la export în Austria, Germania şi Elveţia.  Printre brandurile româneşti comercializate de MioBio se numără Sabio deţinut de Aura Dinu, Trio Verde, o firmă din Suceava care produce săpunuri, Sanflora sau Reverto din Timişoara.
 
Preţul unui săpun bio din oferta distribuitorului român este cuprins între 10 şi 20 de lei, iar un şampon costă cel puţin 25 de lei.
 
„Diferenţa dintre cosmeticele conven­ţionale şi cele bio nu este atât de mare ca în cazul alimentelor. În cazul alimentelor, din păcate în România diferenţa de preţ este foarte mare.“ Compania are patru angajaţi, fiind coordonată de doi asociaţi.
 
Ce a mai spus Ioana Păun la ZF Live:
 
n Marja profitului este destul de mică, am şi investit foarte mult. Am dezvoltat branduri noi, am adus în permanenţă produse noi, este şi cerere mare din partea clienţilor
 
n Pielea absoarbe aproximativ 60% din substanţele cu care intră în contact şi sunt anumite substanţe în produsele convenţionale care pot fi nocive – anumiţi conservanţi, agenţi de spumare. La prima vedere fac pielea mai catifelată, numai că în timp pot avea reacţii adverse
 
n Importăm în mare parte din Austria şi Germania, zone cu tradiţie bio, dar susţinem şi producători români
 
n Avem o colaborare cu Cora, livrăm anumite produse către ei. Nu ne aşteptam, dar au început să se vadă creşteri
 
n Sunt multe magazine care închid din păcate, am avut mulţi clienţi care au închis în ultimii doi ani
 
n Susţinem şi producători români, avem în magazinele noastre şase branduri româneşti din cele 20
 
n Vrem să exportăm produse româneşti în Austria, Germania, Elveţia
 
n Controalele care vin să nu vină neapărat să dea amenzi, ci poate într-o primă fază să ne şi înveţe. Am plătit amenzi pentru nişte lucruri despre care nu am ştiut
 
n Am vrea o constanţă a legislaţiei, să nu fie fluctuaţii prea mari
 
n Plata la termen este un risc cu care ne confruntăm în permanenţă, ce câştigăm pe o parte se pierde pe altă parte dacă sunt clienţi care închid.
 
 
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 28.03.2014
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO