ZF 24

Amza, La Fântâna: În următorii cinci ani ţintim locul doi pe piaţa watercoolerelor din Europa Centrală şi de Est

Cristian Amza, fondator al La Fântâna

Mie îmi place compania aceasta, este un business foarte profitabil, foarte bun, există un potenţial de creştere foarte mare şi mă văd pe termen lung implicat în această afacere, cel puţin ca acţionar. Fondurile de investiţii iau bani de la acţionari, investesc în firme, le multiplică şi aşa îşi recuperează investiţia. Eu sunt jumătate investitor, jumătate antreprenor. Şi din perspectiva asta, la mine prevalează cealaltă jumătate (antreprenoriatul - n. red.).

Cristian Amza, fondator al La Fântâna Mie îmi place compania aceasta, este un business foarte profitabil, foarte bun, există un potenţial de creştere foarte mare şi mă văd pe termen lung implicat în această afacere, cel puţin ca acţionar. Fondurile de investiţii iau bani de la acţionari, investesc în firme, le multiplică şi aşa îşi recuperează investiţia. Eu sunt jumătate investitor, jumătate antreprenor. Şi din perspectiva asta, la mine prevalează cealaltă jumătate (antreprenoriatul - n. red.).

Autor: Mădălina Panaete

23.04.2014, 00:08 686

Cristian Amza, chairman şi fondator al La Fântâna, liderul pieţei de apă  în sistem de watercoolere din România, spune că societatea pe care o conduce ţinteşte ca în cinci ani să urce pe poziţia a doua în topul celor mai mari jucători de pe acest segment din Europa Centrală şi de Est. În prezent, primele două locuri în regiune sunt ocupate de Eden Springs şi Nestlé, în timp ce grupul românesc cu activitate şi pe piaţa din Serbia ocupă poziţia a treia.

„Grupul La Fântâna este nu­mărul trei în Europa Cen­trală şi de Est pe piaţa de watercoolere ca cifră de afa­ceri şi ca număr de aparate. În faţa noastră este Eden Springs, care este princi­pa­lul jucător, iar acesta este urmat de Nestlé. (...) La Fântâna peste cinci ani trebuie să fie un puternic jucător regional şi să urce pe podium o treaptă, adică vreau să fim numărul doi în Europa Centrală şi de Est. Cred că în cinci ani vom ajunge numărul doi în această regiune şi vom avea poziţia de jucător strategic“, a declarat într-un interviu acordat Ziarului Fi­nan­ciar Cristian Amza, 50 de ani, cel care în 2000 a pus bazele afa­cerii La Fântâna.

Antreprenorul a intrat în afaceri după Revoluţie iniţial în industria băuturilor răcoritoare. Până în anul 2000 fabrica pe care o deţinea producea sucuri naturale sub marca Suzzane, dar şi sub brandurile Santal (deţinut de Parmalat) şi Prigat, brand al gigantului internaţional PepsiCo, înainte ca cei doi jucători internaţionali să înceapă producţia proprie pe plan local. După ce contractul cu Parmalat s-a încheiat, compania construindu-şi o unitate de producţie în România, antreprenorul a vândut toate echipamentele şi a început producţia de apă . „Pot să spun că am avut o idee şi chiar a existat o oportunitate pentru că sistemul de watercoolere nu intrase în România până atunci. Practic, eu sunt cel care în anul 2000 am înfiinţat firma Aqua Natural şi am adus acest sistem în România“, a mai declarat Amza.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO