Cristian Amza, chairman şi fondator al La Fântâna, liderul pieţei de apă în sistem de watercoolere din România, spune că societatea pe care o conduce ţinteşte ca în cinci ani să urce pe poziţia a doua în topul celor mai mari jucători de pe acest segment din Europa Centrală şi de Est. În prezent, primele două locuri în regiune sunt ocupate de Eden Springs şi Nestlé, în timp ce grupul românesc cu activitate şi pe piaţa din Serbia ocupă poziţia a treia.
„Grupul La Fântâna este numărul trei în Europa Centrală şi de Est pe piaţa de watercoolere ca cifră de afaceri şi ca număr de aparate. În faţa noastră este Eden Springs, care este principalul jucător, iar acesta este urmat de Nestlé. (...) La Fântâna peste cinci ani trebuie să fie un puternic jucător regional şi să urce pe podium o treaptă, adică vreau să fim numărul doi în Europa Centrală şi de Est. Cred că în cinci ani vom ajunge numărul doi în această regiune şi vom avea poziţia de jucător strategic“, a declarat într-un interviu acordat Ziarului Financiar Cristian Amza, 50 de ani, cel care în 2000 a pus bazele afacerii La Fântâna.
Antreprenorul a intrat în afaceri după Revoluţie iniţial în industria băuturilor răcoritoare. Până în anul 2000 fabrica pe care o deţinea producea sucuri naturale sub marca Suzzane, dar şi sub brandurile Santal (deţinut de Parmalat) şi Prigat, brand al gigantului internaţional PepsiCo, înainte ca cei doi jucători internaţionali să înceapă producţia proprie pe plan local. După ce contractul cu Parmalat s-a încheiat, compania construindu-şi o unitate de producţie în România, antreprenorul a vândut toate echipamentele şi a început producţia de apă . „Pot să spun că am avut o idee şi chiar a existat o oportunitate pentru că sistemul de watercoolere nu intrase în România până atunci. Practic, eu sunt cel care în anul 2000 am înfiinţat firma Aqua Natural şi am adus acest sistem în România“, a mai declarat Amza.