Companii

Ana Pan vizează pentru 2016 o creştere de cel puţin 20% a cifrei de afaceri

Ana Pan vizează pentru 2016 o creştere de cel puţin...

Autor: Departamentul Economic

25.06.2016, 11:06 591

Spre finalul anului ar putea fi lansate conceptele de franciză pentru spaţii Ana Pan şi Ana Baking Co.Alexandra Copos de Prada, CEO al Ana Pan, consideră că se formează încet un curent prin care românii susţin mărcile autohtone; proporţia este însă foarte mică. "Firmele românesti au avut şansa să fie primele pe piaţă, astfel definindu-şi o clientelă loială în ultimii 26 de ani. Este şi cazul Ana Pan unde am crescut împreună cu mulţi dintre clienţii noştri", spune ea.

Există însă şi dezavantaje cu care se confruntă mărcile româneşti “acasă”la ele, consideră Alexandra Copos: dacă proporţia românilor care susţin brandurile autohtone este mică, atunci sunt foarte mulţi care consideră că a merge şi a fi văzut într-un spaţiu aflat sub umbrela unui brand internaţional este un simbol al statutului social.

"Înţeleg nevoia românilor de a se asocia cu tot ce este vestic, în încercarea de a ieşi din tiparul de comunitate post-comunistă, însă consider că am trecut demult de această treaptă", spune reprezentanta Ana Pan.

În opinia sa, brandurile româneşti au de învăţat de la cele internaţionale cum pot să se marketeze mai bine, să dezvolte un status brand, însă crede că este riscant să intre într-un concurs de popularitate de marketing şi astfel să piardă cel mai important aspect, calitatea produsului.

Tot ea spune că investiţiile în brandurile Ana Pan şi a brandului Ana Baking Co, “copilul rebel al Ana Pan”, sunt continue.

În 2015 au fost cheltuiţi peste 300.000 de euro în dezvoltarea magazinelor Ana Pan şi îmbunătăţirea capacităţii de producţie în laboratorul din Pipera precum şi în rebrandingul Ana Pan. A fost lansat un nou concept store Ana Pan în Pipera sub un nou logo şi înainte de Crăciun a fost inaugurat un nou magazin în zona Cotroceni.

Investiţiile pentru anul în curs se plasează la 500.000 de euro, pentru remodelarea magazinelor existente, deschiderea altor trei, îmbunătăţirea capacităţii de producţie şi transport, dar şi pentru dezvoltarea vânzărilor online. Bugetul de investiţii de anul trecut a fost de 250.000 de euro şi a vizat dezvoltarea de magazine şi îmbunătăţirea capacităţii de producţie a laboratorului din Pipera. A fost lansat un nou concept store Ana Pan în Pipera (Bucureşti), sub un nou logo, o investiţie de 120.000 de euro şi a fost deschis înainte de Crăciun un nou spaţiu în zona Cotroceni din Capitală.

Ana Pan a încheiat anul 2015 cu o cifră de afaceri 3,9 milioane de euro, în creştere cu 20% faţă de 2014, pe fondul creşterii organice a business-ului şi organizării mai bune a reţelelor de vanzare. În 2015, numărul de angajaţi a fost, în medie, de 188 angajaţi, faţă de 168 în 2014.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO