„Se observă că românul nu prea mai are timp de shopping, să stea ore în şir la cumpărături şi se orientează pe segmentul de supermarket şi magazine de proximitate, iar hipermarketul devine destinaţia de weekend în familie“, a spus Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour România şi unul dintre cei mai vechi executivi români din comerţul local. Ea explică astfel de ce comercianţii locali au început în ultimii ani să parieze tot mai mult pe proximitate şi pe magazine mici amplasate în inima oraşelor şi chiar în inima cartierelor dormitor. Un exemplu în acest sens este chiar grupul Carrefour, care a intrat pe piaţa locală în 2001 cu un hipermarket în cartierul bucureştean Militari. În 2007 îşi face intrarea pe segmentul de supermarketuri printr-o achiziţie, iar apoi intră şi în proximitate. Mai mult, francezii au cumpărat recent magazinele Billa pentru a-şi consolida poziţia pe segmentul mic. Extinderea retailerilor internaţionali pe segmentul magazinelor mici a dus la creşterea cotei de piaţă a comerţului modern în detrimentul jucătorilor mici din comerţul tradiţional. Aceştia din urmă au ajuns să controleze mai puţin de 40% din totalul comerţului cu dominantă alimentară, evaluat la 20 mld. euro anual.