Companii

Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour: „Românul nu prea mai are timp de cumpărături. Acum se duce la supermarket şi în magazine de proximitate, iar hipermarketul devine destinaţia de weekend în familie“

Andreea Mihai, director de marketing al Carrefour România: „În retail există o bătălie pe preţuri, iar consumatorul, cu ce buget are, vrea să îşi permită mai multe cu aceeaşi sumă, deci se va îndrepta spre comerţul modern“.

Andreea Mihai, director de marketing al Carrefour România: „În retail există o bătălie pe preţuri, iar consumatorul, cu ce buget are, vrea să îşi permită mai multe cu aceeaşi sumă, deci se va îndrepta spre comerţul modern“.

Autor: Roana Rotaru

08.05.2017, 00:06 898

Grupul francez Carrefour este al doilea cel mai mare jucător din comerţul local după cifra de afaceri de 1,7-1,8 mld. euro anul trecut. Carrefour are în România aproape 300 de magazine sub mai multe formate, respectiv hipermarketuri, supermarketuri, magazine de proximitate şi online.

„Se observă că românul nu prea mai are timp de shopping, să stea ore în şir la cumpărături şi se orientează pe segmentul de supermarket şi magazine de pro­ximitate, iar hipermarketul devine des­tinaţia de weekend în familie“, a spus An­dreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour România şi unul dintre cei mai vechi executivi români din comerţul local. Ea explică astfel de ce comercianţii locali au început în ultimii ani să parieze tot mai mult pe proximitate şi pe magazine mici amplasate în inima oraşelor şi chiar în inima cartierelor dormitor. Un exemplu în acest sens este chiar grupul Carrefour, care a intrat pe piaţa lo­cală în 2001 cu un hipermarket în cartierul bu­cureştean Militari. În 2007 îşi face in­trarea pe segmentul de supermar­keturi printr-o achiziţie, iar apoi intră şi în pro­ximitate. Mai mult, francezii au cum­părat recent magazinele Billa pentru a-şi con­solida poziţia pe segmentul mic. Extinderea retailerilor internaţionali pe seg­mentul magazinelor mici a dus la creş­terea cotei de piaţă a comerţului modern în detrimentul jucătorilor mici din comerţul tra­diţional. Aceştia din urmă au ajuns să controleze mai puţin de 40% din totalul comer­ţului cu do­mi­nantă ali­men­tară, eva­luat la 20 mld. euro anual.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO