Companii

ANPC mimează reglementarea pieţei de panificaţie congelată

ANPC mimează reglementarea pieţei de panificaţie...

Autor: Roana Rotaru

16.03.2018, 00:07 877

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consu­matorilor (ANPC) vrea să oblige comercianţii de produse de panificaţie congelată să menţioneze pe ambalaje că produsele lor „pot conţine grăsimi, zaharuri sau amelio­ratori pentru gust“.

Cel care cumpără o însă o pâine nu ştie dacă aceasta a fost sau nu anterior congelată, când a fost congelată, care este termenul de valabilitate sau care sunt ingredientele folosite.

„Această măsură ar avea un impact mai mare cu privire la informarea consumatorilor dacă la raft ar fi menţionată data congelării produsului şi ingredientele utilizate la fabricarea acestuia“, a spus Mihaela Dima, directorul juridic al grupului Vel Pitar.

ANPC, prin ordinul publicat spre dezbatere, nu asigură consumatorului acces la toate informaţiile de care are nevoie.

„Ordinul ANPC este firav. Nu cere o descriere completă a produsului”, spun reprezentanţii companiei Moripan Alex, un brutar din judeţul Vrancea.

Nutriţionista Iulia Manole, preşedintele ONG-ului ABC-ul Nutriţiei, afirmă că prin congelare produsele îşi pot pierde din vitamine şi minerale, menţionând că cea mai bună pâine este cea artizanală, făcută în casă.

Produsele congelate acoperă 5-6% din piaţa de panificaţie, estimată la 1,8 mld. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO