Companii

Antreprenoriatul este un „full-time job“. Nu amâni probleme pentru că eşti în afara programului

Preţurile produselor variază între 16 şi 18 lei pentru un borcan de dulceaaţă sau de zacuscă şi 40 sau chiar 75 de lei pentru un kilogram de brânză sau pentru unele specialităţi din carne

Autor: Corina Mirea

31.05.2015, 16:13 1883

După 15 ani în care a lucrat ca economist, Laura Rogojan a simţit nevoia desprinderii de statutul de angajat în favoarea antrepre­no­riatului, astfel că în urmă cu şase luni ea, împreună cu soţul său Liviu Rogojan au pus bazele unei băcănii, în zona Pieţei Romane, care comercializează doar produse tradiţionale româneşti. Mai mult, Băcănia ROD are şi o gamă de produse care îi poartă numele, produse în gos­podăria unei familii din judeţul Vâlcea, nu­mai din legume sau fructe proaspăt culese.

„Ne-a luat cam un an să deschidem magazinul pentru că am vrut să găsim producători autentici de brânzeturi şi de specialităţi din carne. Sunt produse naturale, motiv pentru care nici nu au un termen de valabilitate prea mare. Avem şi propria gamă de produse, care sunt realizate de o familie din Vâlcea şi cu produsele din gospodăria lor sau, în cazul în care cererea este prea mare, cu legume şi fructe de la alţi mici producători din zonă“, spune Laura Rogojan.

În prezent, Băcănia ROD are doi angajaţi, care se ocupă de vânzarea din magazin. Pe lângă brânzeturi şi specialităţile din carne, băcănia are în stoc 20.000 de borcane de dulceaţă, zacuscă, salate, bulion sau de murături, pe care antre­prenorii au în plan să le vândă până la finalul anului.

Cea mai mare parte a businessului Băcănia ROD se concentrează pe co­mercializarea produselor tradiţionale româneşti în magazinul fizic din Capitală, însă de curând acesta a început să se îndrepte şi către zona de HoReCa.

Laura Rogojan nu a menţionat ce investiţie a presupus deschiderea băcăniei, însă susţine că deja veniturile acesteia acoperă cheltuielile lunare şi că şi-a format o clientelă (unii dintre clienţii fideli fiind chiar expaţi).

În zilele cele mai bune ale Băcăniei ROD traficul din magazin ajunge la 50 de persoane. În general, clienţii care trec pragul băcăniei au între 30 şi 50 de ani, sunt mai interesaţi de modul în care se hrănesc şi au familie (copii).

Preţurile produselor variază între 16 şi 18 lei pentru un borcan de dulceaţă sau de zacuscă şi 40 sau chiar 75 de lei pentru un kilogram de brânză sau pentru unele specialităţi din carne.

„Antreprenoriatul este un «full-time job». Trebuie să fii la dispoziţia clienţilor, a partenerilor, a angajaţilor 24 de ore din 24, în fiecare zi, trebuie să reacţionezi imediat cum apare o problemă. Nu poţi spune că nu ai cum să faci un lucru pentru că eşti în afara programului. Este foarte solicitant, dar şi satisfacţia este mai mare în această postură.“

În viitorul apropiat, Băcănia ROD ar trebui să îşi lărgească gama de produse (miere sau siropuri din fructe) cu mai multe reţete şi mai multe specialităţi din carne, spre exemplu, dar şi să îşi îmbogăţească portofoliul de producători de la care iau produsele tradiţionale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO