Companii

Aquila a preluat distributia produselor Unilever la care familia Rapotan din Galati a renuntat anul trecut

Aquila a preluat distributia produselor Unilever la care familia Rapotan din Galati a renuntat anul trecut
21.02.2010, 23:09 3637

Aquila Grup, distribuitorul detinut de oamenii de afaceri AlinDociu si Catalin Vasile din Ploiesti, a demarat recent distributiaproduselor Unilever in magazinele traditionale acoperite anteriorde Legato, companie controlata de Cezar si Angelica Rapotan dinGalati - proprietarii Arabesque, cel mai mare distribuitor demateriale de constructii de pe piata.

Potrivit estimarilor ZF, noul contract de distributie acoperapeste 5.000 de magazine din 10-15 judete.

Aquila este din 1996 unul dintre cei mai mari distribuitori aiUnilever la nivel local. Anul trecut, dupa ce Legato a decis saincheie colaborarea de 13 ani cu producatorul de bunuri de largconsum, Aquila si Macromex au ramas singurii distribuitori aiUnilever Romania.

Grupul prahovean a intrat in acest an si pe piata cafeleisuperpremium prin preluarea distributiei locale a Lavazza de laStrauss Group. Afacerile acestuia, estimate la 170-200 de milioanede euro in 2009, s-ar putea majora in acest an cu peste 20-25 mil.euro in urma incheierii celor doua contracte noi dedistributie.

Anul trecut, rulajele realizate de Legato in urmaparteneriatului cu Unilever au depasit valoarea de 20 mil. euro,potrivit datelor din piata. Dupa renuntarea la divizia de bunuri delarg consum, compania - care a raportat o cifra de afaceri de 34,6mil. euro in 2008 - a ramas cel mai probabil cu un singur furnizor- producatorul de ferestre din PVC Qualidra.

Lavazza trece de la Strauss la Aquila

La randul sau, preluarea distributiei de cafea Lavazza pe piataromaneasca ar putea aduce grupului din Ploiesti vanzari de catevamilioane de euro in acest an.

"Compania noastra a ales grupul Aquila ca distribuitor alcafelei Lavazza pe piata romaneasca, atat pe segmentul de retail,cat si in HoReCa (hoteluri, restaurante, catering - n. red.)", audeclarat reprezentantii Lavazza.

Brandul italian era distribuit anterior de Strauss Group, aldoilea mare jucator pe piata cafelei din Romania dupa cota detinutain comert, cu vanzari anuale in jurul a 70 mil. euro.

"Decizia de a nu mai continua distributia brandului Lavazza afost luata din dorinta de a ne axa pe produsele Doncafe dinportofoliul companiei noastre", au declarat reprezentantii StraussRomania.

Acestia au mai spus ca nu se asteapta ca renuntarea ladistributia Lavazza sa aiba un impact asupra cifrei de afaceri acompaniei si au sustinut ca acest lucru va duce la crestereaprofitabilitatii subsidiarei locale a Strauss.

Lavazza activeaza pe piata cafelei super-premium si se lupta inprincipal cu brandurile illy si Julius Meinl pe segmentul espressoestimat la 5% din volumul total al vanzarilor de cafea din Romaniasi la o valoare de peste 10-15 mil. euro.

Ce mai distribuie

Printre furnizorii actuali ai distribuitoului cu sediul inPloiesti se mai numara companiile Wrigley, Tchibo sau Ferrero.

La nivel local, cele mai mari companii specializate pedistributia bunurilor de larg consum, dupa rulajele din 2008, suntInterbrands, Top Brands Distribution, Aquila Grup (care cuprindefirmele Aquila Part Prod Com si Seca Distribution) si AstralImpex.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO