Promovarea României în străinătate ar trebui să devină prioritate naţională, iar creşterea notorietăţii ţării pe plan mondial ar trebui să se facă prin parteneriat public privat, susţin cei mai importanţi jucători din industria de turism, care s-au reunit pentru a discuta despre problemele turismului românesc.
„Guvernul trebuie să înţeleagă că nu ne vom mai juca cu deciziile privind turismul românesc şi dacă nu vom reuşi să facem din turismul românesc o prioritate naţională de dezvoltare a României, degeaba discutăm despre celelalte acţiuni dezvoltate pe plan local“, a spus Nicolae Demetriade, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), în cadrul unei conferinţe de presă comune a asociaţiilor patronale şi profesionale din turismul românesc.
România se află pe ultimele locuri în Europa la numărul de turişti străini atraşi chiar şi în condiţiile în care în ultimii ani acest indicator a fost în creştere.
În total, România a atras în 2017 aproape 2,7 milioane de vizitatori străini în unităţile de cazare, care au petrecut 5,2 milioane de nopţi în unităţile turistice de pe plan local. Spre comparaţie, în Polonia străinii au petrecut 16 milioane de nopţi anul trecut, în timp ce în Bulgaria au petrecut 17 milioane de nopţi iar în Cehia chiar 26 de milioane de nopţi, arată datele publicate de Eurostat. În România, contribuţia străinilor la numărul total de nopţi de cazare este de doar 20%.