Companii

Asociaţiile din turism se revoltă: din 6 mil. euro pentru promovare au fost cheltuiţi doar un sfert

Asociaţiile din turism se revoltă: din 6 mil. euro...

Autor: Alexandra Cepăreanu

26.02.2018, 00:07 533

Promovarea României în străi­nătate ar trebui să devină prio­ritate naţională, iar creşterea notorietăţii ţării pe plan mondial ar trebui să se facă prin parteneriat public privat, susţin cei mai importanţi jucători din industria de turism, care s-au reunit pentru a discuta despre problemele turismului românesc.

„Guvernul trebuie să înţeleagă că nu ne vom mai juca cu deciziile privind turismul românesc şi dacă nu vom reuşi să facem din turismul românesc o prioritate naţională de dezvoltare a României, degeaba discutăm despre celelalte acţiuni dezvoltate pe plan local“, a spus Nico­lae Demetriade, preşedintele Aso­ciaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), în cadrul unei conferinţe de presă comune a aso­cia­ţiilor patronale şi profesionale din turismul românesc.

 România se află pe ultimele lo­curi în Europa la numărul de turişti stră­ini atraşi chiar şi în condiţiile în care în ultimii ani acest indicator a fost în creştere.

În total, România a atras în 2017 aproape 2,7 milioane de vi­zitatori stră­ini în unităţile de cazare, care au petre­cut 5,2 milioane de nopţi în unităţile tu­ristice de pe plan local. Spre com­paraţie, în Polonia stră­inii au petrecut 16 milioane de nopţi anul trecut, în timp ce în Bul­garia au pe­tre­cut 17 mi­lioane de nopţi iar în Cehia chiar 26 de mi­lioa­ne de nopţi, arată datele publicate de Eurostat. În Ro­mânia, contribuţia străinilor la nu­mărul total de nopţi de cazare este de doar 20%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO