Companii

Atenţie, se închid uşile în Drumul Taberei! Urmează „staţia 2018“ - GALERIE FOTO

Urmează „staţia 2018“

Urmează „staţia 2018“

Autor: Andreea Neferu

09.06.2013, 18:39 2003

La mijlocul lunii mai, într-o dimineaţă de joi la ora 11, traficul din Drumul Taberei este încă destul de aglomerat, deşi nu mai este oră de vârf. Dacă circuli dinspre centru către vestul oraşului, nu prinzi semaforul decât o dată, dar în direcţia opusă, dinspre Drumul Taberei spre centru, traficul devine, chiar şi în afara orelor de vârf, un coşmar presărat cu claxoane.

Construcţia magistralei de metrou 5 Râul Doamnei-Eroilor, cel mai mare proiect de infrastructură urbană din ultimii 25 de ani, cu o valoare de 624 milioane de euro, reprezintă un proiect care se face cu sacrificii şi cu cicatrici vizibile şi la suprafaţă: Drumul Taberei, unul dintre cele mai verzi cartiere din Bucureşti, cu mici grădini şi părculeţe lângă majoritatea blocurilor, este presărat pe axul central cu şantiere largi ale viitoarelor staţii de metrou.

Miza construcţiei unei magistrale de metrou în Drumul Taberei este uriaşă. Zona care va fi deservită de noul metrou, cu circa 300.000 de locuitori, este în sine un „oraş în oraş“, având o populaţie similară unor localităţi precum Timişoara sau Cluj-Napoca.

Peste 80.000 de oameni ar urma să circule zilnic cu metroul în Drumul Taberei, după finalizarea lucrărilor.

Multe dintre întrebările cu privire la această investiţie rămân însă deocamdată în aer.

„Domnul Ponta a declarat recent că la rectificarea bugetară din vară nu dă bani în plus pentru infrastructură, deci e posibil nici pentru metrou. Cu ce fonduri veţi continua lucrările?”

„Haideţi să ne rezumăm la întrebările trimise pe e-mail”, răspunde Sorin Cîl­niceanu, inginer în cadrul Metrorex, care se ocupă cu supervizarea lucrărilor. Directorul general al Metrorex, Aurel Radu, nu a venit pe şantier pentru a răs­punde întrebărilor Business Construct şi a oferit răspunsuri doar la întrebările trimise în prealabil pe e-mail.
 

2017 sau 2018?

Contractul pentru realizarea lucrărilor de structură la tronsonul de metrou Râul Doamnei-Eroilor, inclus în noua magistrală M5 Drumul Taberei-Universitate-Pantelimon, a fost câştigat în 2011 pentru 215 milioane de euro de consorţiul format din firmele Astaldi (Italia), FCC Construccion (Spania), Delta ACM 93 (România) şi AB Construct (România). Tronsonul Râul Doamnei - Eroilor are o lungime de 6,22 kilometri şi va cuprinde nouă staţii de metrou, respectiv Râul Doamnei, Brâncuşi, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militară şi Eroilor 2.

Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO