Companii

Austriecii de la Greiner fac o fabrica de ambalaje injectate la Sibiu

05.07.2004, 00:00 423



Cu o investitie estimata initial la 4 milioane de euro, companiile Greiner Romania si Thrace Plastic din Grecia au inceput la 1 iulie, la Sibiu, constructia unei noi fabrici de ambalaje injectate.



"Centrul de productie, Thrace Greiner Packaging, va fi finalizat pe parcursul acestui an. Ne propunem sa acoperim necesarul de ambalaje aferente unor piete dinamice si promitatoare: piata produselor lactate si a inghetatei, piata vopselelor lavabile si a chiturilor si piata mustarului, maionezei, ketchup-ului", declara Lucian Ocos, sales manager, Greiner Romania.



Noua fabrica va avea o suprafata construita de 5.400 mp si ar putea acoperi, conform opiniilor oficialilor firmei, peste 45% din necesarul de ambalaje de profil din Romania.



Printre cei mai importanti clienti ai Thrace Greiner Packaging se numara Delta Romania, Friesland, Albalact, Prodlacta, Napolact, Ice Dyp, Kober, Policolor, Dyo, LaDorna, Almera, sau Modeco. "Ne asteptam la o evolutie accelerata si mizam pe un "boom" al acestei piete in intervalul 2005-2007. Ne bucura interesul clientilor pentru ambalaje inovative, considerate bune instrumente de marketing", explica Lucian Ocos.



Greiner SRL s-a infiintat in 1997, in urma unui parteneriat romano-austriac. In 2001, Greiner Austria devine unicul actionar al societatii romanesti. De la o cifra de afaceri de 240.000 de euro si o cota de piata estimata la 3% in 1999, Greiner SRL a ajuns in 2004 la peste 7 milioane de euro cifra de afaceri si o cota de piata de 48-51%. Pana in prezent firma austriaca a investit aproximativ 12 milioane de euro in constructia greenfield (pe un teren cu o suprafata de 35.300 mp) a primului centru de productie din Sibiu si in dotarea lui cu utilaje performante si cu tehnologii complete. In prezent compania are 108 angajati, iar politica de investitii cuprinde dezvoltarea permanenta a infrastructurii si achizitionarea de noi utilaje de productie si tipar.



Piata romaneasca totala a produselor din mase plastice a depasit anul trecut nivelul de 1 miliard de euro (37.000 miliarde lei), inregistrand o crestere nominala de 25% fata de anul 2002.



Factorii care actioneaza in sensul cresterii pietei sunt dezvoltarea sectorului hotelier, a restaurantelor si a firmelor de catering. De asemenea, cresterea consumului de bauturi si alimente va fi motorul cresterii afacerilor firmelor din acest sector. Noile reglementari din industria alimentara au determinat o crestere si pe sectorul ambalajelor pentru alimente proaspete, consumatorii optand tot mai mult pentru modalitatile de prezentare din supermarketuri.
transilvania@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO