Companii

Autostrăzile la mijloc de toamnă: Constructorii au apăsat acceleraţia pentru a recupera decalajul din lunile de vară. Când vor fi gata noile autostrăzi? GALERIE FOTO

Autostrăzile la mijloc de toamnă: Constructorii au apăsat acceleraţia pentru a recupera decalajul din lunile de vară. Când vor fi gata noile autostrăzi?

Autostrăzile la mijloc de toamnă

Autor: Andreea Neferu

06.11.2012, 00:07 10837

Cele mai importante zece şantiere de autostrăzi din România au înaintat în medie cu 7,7% în intervalul 1 septembrie - 1 octombrie, perioadă în care lucrările au fost favorizate de vremea bună, arată o analiză a ZF pe baza informaţiilor transmise de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).

Ritmul cu care au avansat aceste şantiere este mai mare comparativ cu cele înregistrate în lunile precedente, iunie, iulie şi august, când deşi vremea caldă trebuia să aducă un avans susţinut, acesta nu a depăşit, în medie, 4,5-5% pe lună.

Este pentru a noua oară în ultimul an când ZF monitorizează evoluţia celor mai importante zece şantiere de autostrăzi din România, în încercarea de a oferi o imagine cu privire la modul în care înaintează lucrările.

În luna septembrie şantierele de autostrăzi au evoluat, în unele cazuri, total diferit faţă de lunile anterioare: autostrăzi care înaintau în "ritm de melc" în lunile anterioare au reuşit în prima lună de toamnă să recupereze teren. Este cazul primului lot al autostrăzii Nădlac-Arad, care a reuşit să înainteze de la un stadiu de circa 7,2% la începutul lunii septembrie, până la 20,4% la începutul lui octombrie.

Este pentru prima oară de la demararea şantierului când acest tronson de auto­stradă, construit de firma Romstrade, controlată de Nelu Iordache, şi de portu­ghezii de la Monteadriano Engenharia e Construcao, reuşeşte să aibă un ritm atât de susţinut de construcţie într-o singură lună.

Cel mai important avans în prima lună de toamnă a fost consemnat pe şantierul Timişoara-Lugoj, lot 1, un sector de autostradă ce a fost, de altfel, şi deschis circulaţiei în a doua parte a lunii octombrie.

Astfel, şoseaua pe care a lucrat firma românească Spedition UMB, controlată de Dorinel Umbrărescu, alături de italienii de la Carena, a înaintat în prima lună de toamnă cu circa 21%, stadiul la 1 octombrie fiind de aproximativ 97%.

La polul opus, tronsonul Suplacu de Barcău-Borş, ultimul din autostrada Transilvania ce va mai fi construit de americanii de la Bechtel, a continuat să înainteze foarte lent: în luna septembrie, stadiul a avansat cu doar 0,12%, până la 50,12%, potrivit datelor transmise de CNADNR. Bechtel a încasat până la începutul acestei toamne circa 268,3 milioane de euro pentru autostrada Suplacu de Barcău - Borş, iar pentru ceilalţi 52 de kilometri de autostradă pe care i-a construit până acum a încasat alte circa 1,2 miliarde de euro.

Până la finalul anului ar urma să fie deschişi circulaţiei circa 32 de kilometri de autostradă pe ruta Deva-Orăştie.

De asemenea, în a doua jumătate a lunii noiembrie ar urma să fie finalizată complet şi autostrada Cernavodă-Medgidia, care în vară a fost deschisă traficului doar la o bandă pe fiecare sens de mers. Restul autostrăzilor de pe Coridorul IV paneuropean, care în prezent se află în curs de construcţie, ar urma să fie gata în aprilie anul viitor, potrivit termenilor contractuali.

România ar putea ajunge până la finalul anului la o reţea de circa 550 de kilometri de autostradă.

Chiar şi aşa, România rămâne în continuare în urma altor ţări din regiune la capitolul infrastructură rutieră, depăşind doar Bulgaria, ţară care, deşi are o suprafaţă mult mai mică decât cea a României, în prezent are aproximativ acelaşi număr de kilometri de autostrăzi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO