Companii

Avon a facut un profit de 16 mil. euro, in crestere cu 50%

Avon a facut un profit de 16 mil. euro, in crestere cu 50%

Compania si-a alocat un buget de publicitate de 3,5 mil. de dolari pentru acest an

27.06.2006, 19:18 683

Avon Cosmetics Romania, cel mai mare importator de cosmetice de pe piata locala, a depasit anul trecut pragul de 100 mil. euro cifra de afaceri.
Compania importatoare de cosmetice, subsidiara gigantului american Avon, a inregistrat anul trecut un profit brut de circa 16 mil. euro, in crestere cu aproximativ 50% fata de anul precedent.
"Piata de produse cosmetice din Romania este in curs de maturizare. Desi marii competitori la nivel mondial sunt prezenti in Romania de ceva timp, penetrarea produselor de igiena zilnica in mediul rural, dar si a produselor de nisa in randul populatiei urbane nu au ajuns la nivelul maxim pe care il poate atinge o piata de tipul celei din tara noastra", a declarat Raluca Kisescu, marketing manager al companiei.
Potrivit acesteia, motivul trendului ascendent pe care l-a avut businessul companiei se datoreaza numarului mare de produse din portofoliul companiei, adresate unor segmente variate de consumatori si care pot acoperi o cerere vasta. De exemplu, segmentul de parfumuri al companiei a crescut anul trecut cu 60%.
Avon Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 120 mil. dolari (106 mil. euro) in 2005, in crestere cu 18,5% fata de anul precedent. Pentru acest an, oficialii estimeaza o crestere in ritmul pietei.
"Un alt factor care a ajutat Avon sa valorifice cresterea pietei si sa isi mareasca profitul fata de anul trecut a fost investitia continua in formarea de consilieri de frumusete (persoane care au urmat cursuri de machiaj si de ingrijire a pielii si care sunt autorizate sa ofere sfaturi cleintilor companiei - n.red.), un avantaj competitiv foarte important", a conchis aceasta.
Produsele companiei sunt distribuite prin intermediul unor reprezentanti directi, in sistem multi-level-marketing (MLM).
Compania a incheiat anul trecut cu 117.000 de reprezentanti in toata tara. Dintre acestia, nu toti sunt persoane fizice autorizate (cei care au dreptul sa si revanda produsele), multi sunt doar consumatori (care, odata inscrisi in reteaua Avon, pot achizitiona produsele la preturi mai mici).
Piata cosmeticelor are o crestere anuala de 10-15% in Romania, iar pentru 2006 este preconizata o crestere de 20%. In comparatie, pe pietele occidentale, companiile din domeniu au cresteri de 2-3%. Piata locala de profil a fost evaluata anul trecut la 200-250 mil. euro, iar Avon Romania este cel mai mare jucator de pe piata autohtona de cosmetice.
Compania a inaugurat in luna mai un centru de distributie zonal (situat langa Carrefour Militari), pentru care a investit 12 mil. euro.
Acesta are 11.000 de metri patrati, este situat lana Carrefour Militari si va deservi Romania, Republica Moldova, Bulgaria, Albania si Macedonia.
Compania isi propune sa mai deschida trei puncte de distributie in Romania, in Iasi, Craiova, Timisoara si un al patrulea, la inceputul lui 2007, in Constanta.
Avon mizeaza si pe sistemul de vanzari prin Internet, care a reprezentat 60% din totalul comenzilor catre companie in 2005.
Compania si-a alocat un buget de publicitate de 3,5 mil. de dolari (2,9 mil. euro) pentru anul 2006. Principalii concurenti Avon pe piata locala sunt companiile Beiersdorf (cu brandul Nivea), L'Oreal si Oriflame.
Dintre acestea, Oriflame are un sistem de vanzari asemanator cu cel al Avon, restul distribuindu-si produsele in magazine.
In sistem asemanator sunt distribuite si produsele Amway si Forever Living Products, care au divizii speciale pentru cosmetice.
Un segment important din piata il au si gigantii Procter&Gamble si Henkel, cu diviziile lor de cosmetice. Cele doua divizii au realizat afaceri totale de estimate la 40 mil. euro anul trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO