Companii

Avon Romania investeste 7 milioane de euro intr-un centru de distributie

29.01.2004, 00:00 206



Avon Romania, filiala locala a grupului american de cosmetice, a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri 67,8 de milioane de dolari, in crestere cu 40% fata de 2002, a declarat Srdjan Mijuskovic, directorul general pentru Europa de Sud-Est al companiei. In euro, cresterea a fost de circa 15%.



"Anul acesta ne asteptam la o crestere semnificativa, dar care va fi probabil usor mai mica decat cea de anul trecut, ca urmare maturizarii pietei", adauga el.



Datorita cresterii sustinute a vanzarilor din ultimii ani, compania si-a propus sa-si consolideze pozitia in Romania, astfel ca peste cateva luni, va demara o investitie de 7 milioane de euro intr-un nou centru de distributie in Bucuresti.



"Am remarcat o crestere a puterii de cumparare a populatiei, desi unele companii sau statistici sustin contrariul. In orasele mari, am avut o crestere atat a numarului de clienti, cat si a valorii medii cumparate de o persoana. In plus, datorita sistemului nostru de vanzari, prin reprezentanti, am reusit sa ne sporim prezenta si in mediul rural", spune Mijuskovic.





Doar Rusia in fata



Dintre toate tarile care fac parte din Avon Europa Centrala si de Est, doar Rusia a avut anul trecut un ritm de crestere mai mare ca al Romaniei, a precizat Mijuskovic.



Avon, care lucreaza in sistemul vanzarilor directe, avea la sfarsitul anului trecut in Romania in jur de 80.000 de reprezentanti, si pentru anul acesta preconizeaza ca numarul acestora sa depaseasca 100.000 de persoane. In afara de reprezentanti, pentru Avon Romania lucreaza 260 de angajati directi, cu 50 mai mult decat la inceputul anului 2003.



Produsele Avon comercializate in tarile din Europa de Sud-Est, printre care si Romania, sunt fabricate in Polonia, Germania, Marea Britanie, Italia. Pentru Romania, produsele sunt furnizate de filiala din Polonia, iar serviciile de IT din Ungaria. Avon South-Eastern Europe are circa 1 milion de reprezentanti si vanzari de peste 1 miliard de euro.



Potrivit datelor detinute de compania Avon, piata cometicelor din Romania se ridica la 200 de milioane de euro pe an, din care jumatate o reprezinta produsele de machiaj, pentru ingrijirea pilelii si de parfumerie si cealalta jumatate cele de ingrijire personala - sampon, gel de dus.



"Piata de produse pentru ingrijirea personala are un potential imens in Romania si intentionam ca in urmatoarea perioada sa ne concentram pe acest segment", spune Mijuskovic.



Compania se va concentra mai mult anul acesta si pe segmentul de bijuterii, unde va lansa noi linii, si pe cel de produse de ingrijire pentru barbati.





14% din comenzi pe internet



Mijuskovic mai spune ca a mai remarcat anul acesta o crestere a vanzarilor prin internet. "Comenzile prin internet in Romania au ajuns la 14% din total si sunt in continua crestere", metioneaza el.



In primavara acestui an, Avon va incepe lucrarile pentru constructia unui nou centru de distributie in Bucuresti, de unde va livra produse in Romania, Bulgaria, Moldova si Macedonia. Noul centru, care va crea 100 de noi locuri de munca, va incepe activitatea in septembrie 2005.



Lucrarile vor incepe in primavara acestui an si vor presupune o investitie de 7 milioane de euro, finantata exclusiv din surse proprii.



Avon Romania a obtinut anul trecut un profit net de 8,5 milioane de dolari, dupa ce au fost platite taxe si impozite la bugetul de stat in valoare de 9,3 milioane de dolari.





Nu este exclusa achizitia unei fabrici de sapun



Acum, centrul de distributie al Avon din Bucuresti acopera Romania, Moldova si Bulgaria. Anul trecut, Avon Romania a redistribuit produse in valoare de 7,5 milioane de dolari in Bulgaria si Moldova, ceea ce clasificat Avon Romania pe locul patru in topul exportatorilor in Bulgaria (produsele provin din Polonia).



Mijuskovic nu exclude posibilitatea achizitionarii in viitor a unui centru de productie in Romania. "Daca vom cumpara un centru de productie in Romania, acesta va fi probabil o fabrica de sapun", spune el.



"Avon are o strategie regionala, nu pe fiecare tara in parte, si cand cumparam o fabrica o facem pentru a livra produse in intreaga regiune. Inainte de a cumpara vom analiza oportunitatile din fiecare tara", adauga el.



Pe segmentul de cosmetice, Avon concureaza cu Oriflame Romania, filiala locala producatorului suedez, si cu L'Oreal Romania. Pe segmentul de ingrijire corporala, produsele Avon concureaza si cu cele ale companiilor multinationale Unilever, Procter & Gamble si Colgate - Palmolive.



Mijuskovic spune ca investitiile Avon in publicitate au fost anul trecut destul de mici. "Investitiile in publicitatea traditionala - spoturi TV, radio, presa - au fost mai mici ca ale competitiei. Pentru noi brosurile reprezinta un mijloc foarte eficient de publicitate", spune Mijuskovic.



Anul trecut, circa 5,5 milioane de brosuri au fost distribuite in Romania. Brosurile Avon sunt produse de divizia de marketing a grupului din Polonia, care livreaza in 17 tari.



In afara de Avon, doar Oriflame mai functioneaza pe un sistem de vanzari directe.



Pentru vanzarea produselor Avon, reprezentantii pot primi discounturi de pana la 25%, depinzand de valoarea produselor vandute. Pe langa stimulentele financiare, Avon incearca sa-si fidelizeze reprezentantii prin traininguri si diverse concursuri.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO