Companii

Bărbaţii români cheltuie anual 3 mld. lei pe haine

Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

Autor: Cristina Roşca

06.07.2015, 00:07 677

Bărbaţii din România cheltuie anual pe haine circa 2,8-3 mld. lei (650-670 mil euro), principalii jucători de pe piaţa de modă masculină fiind H&M, Zara şi C&A.

Potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor, liderul pieţei este H&M, cu o cotă de piaţă de 5% în valoare, urmat de Zara şi C&A, fiecare cu 4%. Cei trei vând astfel haine pentru bărbaţi în valoare de circa 85 mil. euro, potrivit calculelor ZF. Vânzările cumulate ale celor trei giganţi în România sunt de peste 250 mil. euro anul trecut, potrivit datelor publice. Cifra include însă şi vânzările de haine pentru femei şi copii şi cele de încălţăminte sau accesorii. Zara şi H&M au şi magazine dedicate exclusiv bărbaţilor, dar şi unităţi mixte. C&A deţine doar magazine „universale“, cu haine pentru toată familia. H&M, Zara şi C&A sunt de altfel liderii pieţei de modă în ansamblul său.

„În continuare, comportamentul de consum al bărbaţilor este diferit de cel al femeilor, iar acest lucru poate fi exploatat de companiile de profil pentru a creşte. Deşi sunt şi ei atenţi la preţ, achiziţiile bărbaţilor sunt mai puţin impulsive decât ale femeilor“, spun reprezentanţii Euromonitor.

Românii cheltuie anual pe haine, accesorii şi pantofi pentru femei, bărbaţi şi copii 11,5-12 miliarde de lei, suma urmând să crească în anii următori, potrivit datelor oferite anterior de compania de cercetare de piaţa Euromonitor. Cea mai mare parte a pieţei este reprezentată de vânzările de haine pentru femei, pe care se cheltuie anual 3,7-3,9 mld. lei. Pe poziţia următoare sunt achiziţiile de haine pentru bărbaţi cu 2,8-3 mld. lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO