Companii

Barurile care iau caimacul centrului vechi: Bordello, Old City şi Biutiful vând fiecare de peste 1 mil. euro

Barurile care iau caimacul centrului vechi

Barurile care iau caimacul centrului vechi

Autor: Cristina Roşca, Mădălina Dediu Panaete

28.01.2014, 12:44 9981
Barurile cu cele mai mari încasări din centrul istoric al Capitalei au fiecare afaceri anuale care depăşesc un milion de euro, de trei-patru ori mai mari decât media.
 
Bordello, Old City şi Biutiful se nu­mără printre barurile cu cele mai mari vânzări din cen­trul vechi, o zonă populată de aproa­pe 170 de localuri - ba­ruri, ca­fe­nele şi restau­ran­te - dintre care câteva zeci in­tră în faliment sau îşi schim­bă numele şi pro­prie­ta­rul la fiecare câteva luni.
 
„Cifra de afaceri a Bordello a depăşit 1,5 mil. euro anul trecut după un avans impor­tant al traficului. Noi am crescut an de an şi nu am resimţit deloc criza“, spune Oprea Bebi, administratorul localului. Cifra de afaceri a crescut cu 50% faţă de 2012, când com­pania Style Bar Consulting care ope­rează localul a terminat anul cu un milion de euro. Bordello, apărut pe piaţa locală în 2009, este împărţit pe trei niveluri – pub la par­ter, library bar la etajul unu şi cabaret la etajul doi – şi are zilnic 300-400 de clienţi. De altfel, cu o istorie de doar patru ani, lo­ca­lul este unul cu vechime în zonă în contextul în care multe baruri sau cafenele se închid după doar câteva luni de funcţionare.
 
În centrul vechi, kilometrul zero al dis­trac­ţiei din Bucureşti, există circa 170 de loca­luri. Numărul lor a crescut constant din 2009, când existau doar 35 de unităţi, până în 2012, când ajunseseră la 180. Anul trecut a avut astfel loc primul declin până la 167.
 
Zona s-a aglomerat puternic în perioada 2009-2012 deoarece mulţi antreprenori cu afaceri în alte domenii au presupus că dacă in­ves­tesc câteva zeci sau sute de mii de euro în zonă pot obţine rapid profit. În timp însă ei au în­ţeles că dacă există trafic pietonal pe stradă acesta nu se traduce automat prin clienţi în local.
 
Dragoş Petrescu, unul dintre cei mai im­por­tanţi antreprenori din domeniu, spunea an­terior că 70% din localurile care se deschid în centrul vechi dau faliment în pri­mele trei luni. Ele sunt însă rapid înlocuite de altele în contextul în care zona încă pre­zintă interes. Deschiderea unui local ne­ce­sită investiţii de câteva zeci, chiar sute de mii de euro – în funcţie de mărimea lo­ca­lului. Afacerile variază de la câteva zeci la 1,5 mil. euro. Multe dintre aceste localuri funcţio­nează însă în pierdere în primii ani, pentru ca apoi marjele să varieze de la 5 la 20%, potrivit jucătorilor din industrie.

Citiţi mai multe detalii aici

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 28.01.2014

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO