Barurile cu cele mai mari încasări din centrul istoric al Capitalei au fiecare afaceri anuale care depăşesc un milion de euro, de trei-patru ori mai mari decât media.
Bordello, Old City şi Biutiful se numără printre barurile cu cele mai mari vânzări din centrul vechi, o zonă populată de aproape 170 de localuri - baruri, cafenele şi restaurante - dintre care câteva zeci intră în faliment sau îşi schimbă numele şi proprietarul la fiecare câteva luni.
„Cifra de afaceri a Bordello a depăşit 1,5 mil. euro anul trecut după un avans important al traficului. Noi am crescut an de an şi nu am resimţit deloc criza“, spune Oprea Bebi, administratorul localului. Cifra de afaceri a crescut cu 50% faţă de 2012, când compania Style Bar Consulting care operează localul a terminat anul cu un milion de euro. Bordello, apărut pe piaţa locală în 2009, este împărţit pe trei niveluri – pub la parter, library bar la etajul unu şi cabaret la etajul doi – şi are zilnic 300-400 de clienţi. De altfel, cu o istorie de doar patru ani, localul este unul cu vechime în zonă în contextul în care multe baruri sau cafenele se închid după doar câteva luni de funcţionare.
În centrul vechi, kilometrul zero al distracţiei din Bucureşti, există circa 170 de localuri. Numărul lor a crescut constant din 2009, când existau doar 35 de unităţi, până în 2012, când ajunseseră la 180. Anul trecut a avut astfel loc primul declin până la 167.
Zona s-a aglomerat puternic în perioada 2009-2012 deoarece mulţi antreprenori cu afaceri în alte domenii au presupus că dacă investesc câteva zeci sau sute de mii de euro în zonă pot obţine rapid profit. În timp însă ei au înţeles că dacă există trafic pietonal pe stradă acesta nu se traduce automat prin clienţi în local.
Dragoş Petrescu, unul dintre cei mai importanţi antreprenori din domeniu, spunea anterior că 70% din localurile care se deschid în centrul vechi dau faliment în primele trei luni. Ele sunt însă rapid înlocuite de altele în contextul în care zona încă prezintă interes. Deschiderea unui local necesită investiţii de câteva zeci, chiar sute de mii de euro – în funcţie de mărimea localului. Afacerile variază de la câteva zeci la 1,5 mil. euro. Multe dintre aceste localuri funcţionează însă în pierdere în primii ani, pentru ca apoi marjele să varieze de la 5 la 20%, potrivit jucătorilor din industrie.
Citiţi mai multe detalii aici
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 28.01.2014
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels