Companii

Bătălia cataloagelor pentru buzunarul consumatorilor: Retailerii fac mii de oferte la haine, bere sau vin

Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

Autor: Cristina Roşca

05.10.2015, 00:07 662

De la parchet laminat la pudră de talc şi de la co­niac la frişcă, totul este pus la ofertă de reţelele din co­merţ, tiparniţa de cataloage pline de promoţii fiind mai în­cinsă ca niciodată în lupta pentru buzunarele consuma­to­rilor.

Reţelele din comerţul cu dominantă alimentară au avut în primele nouă luni din an peste 128.000 de promoţii în cataloagele pe care le publică periodic în România, cele mai multe oferte fiind la categoriile îmbrăcăminte, bere şi vin. „Numărul mare de promoţii la categoria de îmbrăcăminte este justificat de concurenţa mare din această piaţă. Astfel, retailerii din comerţul modern se bat şi cu magazinele specializate din online, şi cu cele din offline“, spune Cătălina Aldea, în prezent consultant în retail management, iar anterior executiv în comerţul modern local.

Pentru retailerii produselor de larg consum (reţelele din comerţul cu dominantă alimentară) cataloagele cu promoţii constituie în continuare un canal major de comunicare cu consumatorii finali. Conform datelor companiei de studii de piaţă Focus Market Research, în decurs de doi ani numărul promoţiilor din cataloagele principalilor retaileri din FMCG a crescut cu peste 50%.

Aceste date ilustrează atât lupta acerbă din comerţul cu dominantă alimentară, cât şi apetenţa românilor pentru oferte şi reduceri. Înainte de izbucnirea crizei financiare românii se orientau în principal după brand şi mai puţin după preţ. Începând cu 2009 însă, consumatorul local a devenit mai prudent, mai atent pe ce îşi cheltuie banii, iar lupta retailerilor a devenit mai acerbă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO