Companii

Baxi si-a depasit previziunile cu 12%

27.01.2006, 20:26 26

Baxi Romania, unul dintre cei mai importanti furnizori de centrale termice, a inregistrat la sfarsitul anului trecut o cifra de afaceri de peste 7,8 mil. euro, cu 12% mai mult fata de previziunile initiale.

"Investitiile noastre in publicitate s-au ridicat la aproape 7,8 mil. euro anul trecut (valori rate card, excluzand barterele si discounturile - n. red.). Cheltuielile pe intreg segmentul termotehnic (echipamente de incalzit - n. red.) au fost de aproximativ 12 milioane de euro, valoare care cuprinde comunicarea realizata prin radio, televiziune si presa", a declarat Sever Scarlat, directorul general al Baxi Romania.

Vanzarile realizate de compania anul trecut reprezinta o crestere de 34% fata de nivelul de 5,8 mil. euro realizat in urma cu un an si au fost realizate in conditiile unui volum similar al pietei de profil - 140.000-145.000 de unitati.

"Piata a inregistrat doar o usoara crestere anul trecut, sub asteptari, principala piedica in calea dezvoltarii fiind mentinerea subventiilor, dar si birocratia in cazul debransarilor de sistemul centralizat", explica reprezentantul Baxi. In ciuda contextului dificil, Baxi Romania s-a bazat in special pe investitiile in marketing si pe exploatarea intensiva a potofoliului de parteneri din reteua de distributie.

Pentru acest an, furnizorul de echipamente termotehnice si-a propus o crestere a afacerilor de aproximativ 40% pana la un nivel de 23.500 de unitati, adica aproximativ 12 milioane de euro.

"In 2006, comunicarea Baxi Romania va face o cotitura. Aceasta modificare in strategia de marketing va avea ca rezultat implicarea partenerilor comerciali in aceste comunicari (concept folosit deja de marcile de electrocasnice si electronice si retailerii din domeniu - n. red.)", explica Scarlat.

"Diferenta vine din faptul ca in loc sa transmitem publicitate numai pe posturi nationale, vom deveni activi si pe plan local. Aici avem "pretentia" unei implicari financiare si din partea partenerilor", spune reprezentantul Baxi.

Activitatile de marketing vor fi concentrate pe segmentele cu potential de crestere cum ar fi segmentul industrial-comercial, prin introducerea in oferta a centralelor cu puteri mari, sau segmentul constructiilor noi.

Un alt element al strategiei Baxi este diversificarea portofoliului de produse prin introducerea unor sisteme termice cu tehnologii avansate. Centralele cu combustibil solid reprezinta un segment pe care compania mizeaza pentru atingerea obiectivului stabilit.

"Piata centralelor pe combustibil solid este in crestere deoarece aceasta este o solutie mai ieftina decat folosirea gazului metan. In 2005, piata pe acest segment a atins un nivel de 12.000 de unitati", mai spune Scarlat.

Conform estimarilor facute de reprezentatul companiei, piata centralelor termice s-a ridicat anul trecut la o valoare de aproximativ 145.000 de unitati, nivel apropiat de cel din 2004.

"In acest an piata va inregistra o crestere de maximum 10% bazata pe centralele murale de apartament care vor inlocui sistemul de incalzire centralizata", apreciaza directorul Baxi.

"Odata cu eliminarea subventiilor, consumatorii vor cauta solutii alternative. Indiferent de evolutia la pretul gazelor, exista o diferenta clara de productivitate intre sistemul centralizat si cel individual", a adaugat acesta.

Compania comercializeaza doua branduri de centrale termice destinate unor categorii distincte de clienti: Baxi pentru segmentul de lux si Westen, destinat consumatorilor cu venituri medii. Baxi Romania a atins anul trecut o cota de piata de peste 10%.

Piata autohtona a centralelor termice este reprezentata in proportie de 96% din importuri. Printre cei mai importanti producatori si importatori de centrale se numara marcile Vaillant, Immergas, Ferroli, Merloni, Viessmann, Baxi, Bosch-Junkers sau producatorul local KÅ¡ber (cu marca Motan).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO