Companii

Benetton dubleaza reteaua de magazine motivand ca "sud-estul Europei este mai putin afectat de criza"

25.01.2009, 15:25 325

ChemCo, agentul brandului italian Benetton pentru Romania, Ungaria si Bulgaria, considera ca actualul context economic nu reprezinta o bariera in calea dezvoltarii brandului United Colors of Benetton la nivel local, in urmatorii ani proiectul de extinedere vizand cel putin 12 magazine, dintre care doua in 2009.

"Criza financiara se resimte peste tot in lume, iar Romania nu este ocolita de efectele ei. Cu toate acestea, sud-estul Europei este mai putin afectat decat tarile din Vest, iar acest lucru ne determina sa investim in aceasta tara, chiar si in aceste momente in care bugetele clientilor sunt restrictive", a declarat pentru ZF Alan Bichler, managing director al ChemCo, compania-mama a Color Trend prin care produsele Benetton sunt aduse in Romania.
Brandul Benetton a fost adus prima data in Romania in 1999 prin intermediul grupului Alltrom, care a inceput sa importe marci de fashion inca din 1996, primul fiind Adidas.
Alltrom este controlat de oamenii de afaceri Gabriel Popoviciu si Radu Dimofte, dar marca italiana a fost legata mai mult de numele omului de afaceri Nicolae Badea, presedintele Consiliului de Administratie al Clubului de fotbal Dinamo, intrat si el in aceeasi afacere.
Renuntarea grupului la brandul de fashion a coincis cu plecarea din functia de director general a lui Catalin Pozdarie, care s-a ocupat de extinderea Adidas si a United Colors of Benetton.
Din 2005 ChemCo a infiintat la nivel local compania Color Trend, care din 2007, an in care a rulat o cifra de afaceri de 4,37 milioane de lei (1,31 milioane de euro), planuieste o extindere mai agresiva si o vizibilitate mai mare pe piata locala.
Inceputul acestui an a prins compania cu 13 magazine Benetton, ultimul fiind deschis in decembrie in centrul comercial Fashion House Outlet, de pe autostrada Bucuresti-Pitesti, alaturi de branduri internationale ca Adidas, Stefanel, Levi's, sau Famous Brands.
"Suprafata magazinelor este cuprinsa intre 200 de metri patrati si 300 de metri patrati, in fiecare magazin fiind aproximativ 200 de articole. In ce priveste magazinele in franciza, fiecare manager este liber sa aleaga numarul articolelor pe care le comercializeaza sau colectia", explica Bichler.
In ce priveste planul de extindere viitor, cele mai multe magazine Benetton urmeaza sa fie deschise in centrele comerciale din toate orasele mari ale tarii, printre acestea numarandu-se Iulius Mall din Timisoara si Cluj, Arena City Center Bacau, Promenada Mall din Sibiu, Alba Mall sau Mures Mall.
In Capitala, viitoarele unitati vor fi amplasate in centrul comercial din nord, Baneasa Shopping City, dar si stradal, pe Calea Victoriei, unde anterior a mai functionat un magazin sub acelasi brand.
"Cautam sa atragem o categorie cat mai larga de clienti, de aceea ne uitam si la locatiile strategice din malluri si la zonele comerciale din centrele oraselor, ambele atragand categorii diferite de persoane", spune Bichler, care are contracte cu mai multe companii pentru franciza Benetton in Romania.
O parte dintre articolele comercializate sunt made in Romania, italienii de la Benetton avand contracte cu mai multe fabrici romanesti, printre care Caremil din Roman, judetul Neamt.
"Romania nu trebuie sa opreasca productia pentru a evita somajul si scaderea nivelului salariilor. Piata locala de textile este foarte puternica, de aceea nu am renuntat la activitatile de productie de aici", spune reprezentantul ChemCo, care nu ofera insa detalii despre veniturile inregistrate in 2008.
Pe langa magazinele Benetton, Color Trend mai detine brandul de imbracaminte Sisley si pe cele de lenjerie UnderColor Benetton si Sisley Underwear.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO