Companii

Benzina câştigă teren în faţa motorinei în primele două luni

Benzina câştigă teren în faţa motorinei în primele...

Autor: Bogdan Alecu

04.04.2016, 18:00 1393

Vânzările de maşini cu motoare pe benzină au câştigat teren în primele două luni din an, pe măsură ce tot mai mulţi con­structori lansează noi propulsoare mai mici şi cu taxe mai reduse. În total, maşinile pe benzină au reprezentat 43% din to­tal vânzări sau 5.000 de unităţi, în creştere cu 32% faţă de perioada similară a anului trecut, în condiţiile în care piaţa autoturismelor a urcat cu 23%. Spre comparaţie, în primele două luni ale anului trecut motoarele pe benzină reprezentau 37% din total vânzări de autoturisme. Atât Ford, cât şi Renault şi Opel au în ofertă motoare pe benzină, supraalimentate, cu cilindree sub 1.000 de centimetri cubi, pentru care impozitul anual este de numai de 40 de lei în Bucureşti, faţă de 60 de lei cât costă la un motor de 1,5 litri.

„Situaţia din piaţă ne arată faptul că, din primele zece mărci şi modele, modelele cele mai vândute, nouă mărci, res­pectiv opt modele, au o pondere a vânzărilor cu motorizări die­sel peste această medie de 56%“, au spus oficialii Aso­cia­ţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). 

Din top zece mărci după volumele de vânzări de dieseluri, cel mai mare procent al maşinilor cu motoare pe motorină îl are BMW, de 91%, urmat de Land Rover cu 87,8%. De partea cealaltă, cel mai mare procent de motorizări pe ben­zi­nă îl are Suzuki, de 86%, urmată de Opel cu 59,6% şi Toyota cu 59%.

Dieselurile au în continuare peste jumătate din piaţă, în con­diţiile în care şi vânzările de flote domină. „Vânzările rea­lizate în februarie au fost, ca şi în anii precedenţi, susţinute de achi­ziţiile realizate de către persoanele juridice, ponderea aces­tora din total fiind de 89,7%, iar în cazul autoturismelor de 87%. Procentele sunt similare cu cele înregistrate după do­uă luni din 2015, efectul de aşteptare generat în piaţă de către pro­gramul «Rabla» fiind unul evident“, au spus oficialii APIA.

În ceea ce priveşte autoturismele cu motoare electrice, hibride sau 100% electrice, se remarcă o creştere importantă, de aproape 90%, la 74 de unităţi, cele mai multe hibride fiind în oferta Toyota.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO