Companii

Bergenbier ar putea ajunge la japonezii de la Asahi

Bergenbier ar putea ajunge la japonezii de la Asahi

Berea Bergenbier ar putea să schimbe producătorul

Autor: Cristina Roşca

02.04.2012, 00:06 1124

Producătorul japonez de bere Asahi ar putea intra indirect pe piaţa locală prin preluarea Bergenbier în condiţiile în care se află în etapa finală a negocierilor pentru achiziţia StarBev, acţionarul său, producător de bere cu afaceri în Europa Centrală şi de Est. Fondul de investiţii CVC Capital Partners urmează să le vândă japonezilor StarBev în schimbul sumei de circa 3 mld. dolari (2,25 mld. euro la cursul actual), potrivit unor surse apropiate tranzac­ţiei citate de agenţia de presă Thomson Reuters.

Cele două părţi pun la punct ultimele detalii ale tranzacţiei, care ar putea fi anun­ţată public săptămâna aceasta. Totuşi, surse apropiate tranzacţiei spun că deşi Asahi a rămas ca singurul ofertant, deadline-ul pentru încheierea tranzacţiei este flexibil şi încă mai pot interveni schimbări. "Asahi şi CVC pun la punct ultimele detalii ale acordului", a spus vineri o sursă apropiată situaţiei. O altă sursă a spus că cele două părţi încearcă să cadă de acord asupra "unor aspecte minore şi asupra unor detalii" şi odată ce acest aspect este pus la punct atunci procesul poate accelera şi cele două companii pot semna acordul.

Potrivit estimărilor ZF, activitatea din România este printre cele mai importante în cadrul StarBev, în condiţiile în care grupul este prezent în nouă ţări din regiune.

CVC, care a cumpărat StarBev în decembrie 2009, a scos compania la vânzare după ce mai mulţi jucători, printre care se crede că se numără şi Asahi, Carlsberg, SABMiller şi Heineken, au înaintat oferte. Ultimii trei au operaţiuni în România.

Fondul de investiţii a cumpărat acest business de la cel mai mare producător de bere din lume Anheuser-Busch InBev şi l-au numit StarBev după brandul ceh de bere Staropramen. Deşi AB InBev are dreptul de preem­ţiune, potrivit mai multor surse, producătorul nu are intenţia de a răscum­păra aceste active.

StarBev are operaţiuni în nouă state din Europa de Est printre care Cehia, România, Ungaria şi Bulgaria şi deşi afacerile au fost afectate de evolu­ţia slabă a economiilor din regiune, este considerată ca o companie cu potenţial de creştere pe termen lung.

În România StarBev deţine compania Bergenbier, unul dintre cei mai mari jucători din piaţa de profil, cu afaceri de 469 mil. lei (112 mil. euro) în 2010, ultimul an pentru care există date.

În portofoliul companiei se găsesc brandurile Bergenbier, Noroc, Staropramen, Stella Artois, Beck's şi Löwenbräu.

Părţile implicate în acest acord fie au refuzat să comenteze, fie nu au putut fi contactate. Asahi este producătorul celei mai bine vândute beri din Japonia, Super Dry.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO