Companii

Bilet la oră şi sistem tarifar unic pentru metrou şi RATB, modificările aduse în transportul public din Bucureşti

Bilet unic pentru metrou şi RATB din vară

Autor: Ioan Dornescu - Mediafax

04.01.2012, 14:09 2430

Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti (AMTB) vrea să introducă până la 1 iunie un sistem de tarifare unic pentru călătoriile cu RATB, Metrorex, CFR Călători partea regională şi operatorii de transport privaţi.

"O să încercăm să avem tarife unice, un sistem de tarifare unic, care se va aplica tuturor operatorilor de transport public din zona metropolitană. Vorbim aici de operatorii de transport privaţi, de RATB, Metrorex şi de CFR Călători, partea regională", a declarat pentru agenţia MEDIAFAX Adrian Criţ, directorul general al Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti (AMTB).

El a afirmat că strategia la care lucrează AMTB vizează bilete şi abonamente de călătorie combinate pentru toţi operatorii de transport, modalităţile de calcul al preţului integrat şi distribuirea veniturilor rezultate, precum şi integrarea reţelelor de vânzări.

Astfel, un posesor de card activ RATB sau Metrorex va putea circula cu toate mijloacele de transport, încărcând diferite tipuri de abonament.

Criţ a explicat că pentru integrarea tarifară vor fi implementate două modele. Primul implică un preţ orar pentru călătorii, iar cel de-al doilea presupune introducerea mai multe tipuri de abonament pentru diferiţi operatori.

"Tarifele le stabilim împreună cu operatorii, noi nu intrăm în zona de competenţă a tarifului stabilit de operatori, dar pe tarife unice, pe tarife de colaborare, de asociere între operatori, vom avea competenţe reale", a arătat Criţ.

Şeful AMTB a afirmat că sistemul existent va fi upgradat, iar noua variantă ar putea fi implementată în a doua parte a anului viitor.

"E posibil să fie 1 iunie, în condiţiile în care strategia de integrare tarifară cred că poate fi pusă pe masa doamnei ministru al Transporturilor până la sfârşitul lunii februarie. Ar mai rămâne câteva luni în care practic să vedem cum funcţionează acest sistem şi să-l testăm", a afirmat Criţ.

Sistemul va fi similiar celor din alte capitale europene, dar va ţine cont şi de elementele de la nivel local.

Întrebat despre cheltuielile generate de această operaţiune, Criţ nu a avansat o estimare, precizând însă că vor fi "costuri minime".

"Ne bazăm pe un sistem existent, nu venim cu un sistem nou, ar fi ridicol să zicem că inventăm şi venim şi aruncăm nişte bani pe fereastră pe un sistem nou", a arătat el.

Criţ a adăugat că sistemele electronice de plată trebuie introduse şi la operatorii privaţi, pentru a o "transparenţă totală" a veniturilor care ar trebui să meargă la bugetul de stat.

Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti se află în subordinea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi are atribuţii de reglementare şi coordonare a serviciilor de transport public de călători în Bucureşti şi judeţul Ilfov.

Proiectul de înfiinţare a unei autorităţi pentru toate tipurile de transport public - cu metroul, autobuze, microbuze, tramvaie, troleibuze sau trenuri regionale - a fost anunţat în martie de Anca Boagiu, şi asumat de autorităţi în relaţia cu Fondul Monetar Internaţional şi Comisia Europeană.

Adrian Criţ a fost numit director general al AMTB la jumătatea lunii decembrie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO