Companii

Billa ajunge in acest an la cel mai mare ritm de expansiune

Billa ajunge in acest an la cel mai mare ritm de expansiune

Billa a fost prima retea internationala de supermarketuri intrata pe piata locala, in 1999

08.10.2008, 19:20 71

Investitiile in expansiunea retelei in 2008 pot fi estimate la 30 de milioane de euro. Retailerul va deschide al 31-lea magazin de pe piata romaneasca, in orasul Tulcea, cu o suprafata de vanzare de 550 de metri patrati.

"Pana in anul 2010 vom continua acest ritm accelerat de deschideri, 6 - 10 magazine noi pe an, vizand atingerea unui numar de 50 de magazine pe teritoriul Romaniei" , au declarat reprezentantii Billa Romania.
Accelerarea extinderii Billa la nivel local vine pe fondul intensificarii competitiei pe segmentul supermarketurilor.
In ultimul an, Carrefour, liderul segmentului de hipermarketuri, si-a facut intrarea pe piata supermarketurilor prin preluarea retelei Artima de la fondul Polish Enterprise Fund V, iar in retailul din Capitala reteaua Mega Image si-a consolidat pozitia de lider pe supermarketuri prin achizitia magazinelor La Fourmi de la un alt fond de investitii.
Billa va avea in acest an cea mai rapida expansiune de pana acum, dar si cele mai mari investitii in proiecte greenfield (locatii noi) de pe piata locala de supermarketuri.
In ultimii 2-3 ani, vedetele din retailul cu dominanta alimentara au fost hipermarketurile si magazinele cu discount, care au inregistrat ritmuri de expansiune record pe piata romaneasca.
De exemplu, retelele de magazine discounter aproape si-au triplat numarul total de locatii in perioada 2005-2007, in timp ce segmentul de hipermarketuri a ajuns de la 9 unitati in 2005 la 78 in prezent, pe fondul intrarii pe piata a unor noi competitori de talie internationala.
Spre comparatie, retelele de supermarketuri au fost mai putin active in comertul local in aceeasi perioada, avand ritmuri anuale de expansiune de 30-35%, insa retailerii internationali de profil au fost protagonistii celor mai mari tranzactii din retailul romanesc cu dominanta alimentara.
Billa a fost prima retea internationala de supermarketuri intrata pe piata locala, la inceputul lui 1999.
Daca primele unitati inaugurate de retailer in Romania au suprafete medii de vanzare de 2.000 de metri patrati, in ultimii ani compania a abordat piata si cu formate mai mici de supermarketuri, intre 600 si 1.400 de metri patrati. Planurile de investitii ale retelei includ si modernizarea unor magazine mai vechi, printre care cele din cartierele Titan, Drumul Taberei (Capitala) si din orasele Cluj -Napoca sau Craiova.
Billa Romania a inregistrat anul trecut o stagnare a vanzarilor in lei, cu toate ca reteaua s-a extins in cursul lui 2007 cu 6 unitati. Profitul net raportat de companie la Ministerul de Finante pe 2007 a fost de 35,1 mil. lei (10,5 mil. euro), la o cifra de afaceri de circa un miliard de lei (322 mil. euro).
Billa este divizie a grupului german de retail Rewe, care opereaza in Romania si retelele Penny Market si Selgros Cash & Carry.
Anul acesta, grupul a infiintat in Romania o centrala de achizitii pentru retelele Billa si Penny Market, denumita Rewe Buying Group.
 
Concurenta pe supermarketuri
 
Cei mai mari competitori ai Billa pe piata din afara Bucurestiului sunt reteaua franceza Carrefour Express, cu 21 de unitati, si SPAR, care opereaza 17 supermarketuri.
Competitia este mai dura in Capitala, deoarece orasul a fost vizat pana acum de aproape toate retelele internationale de magazine active la nivel local, anumite zone avand deja o densitate foarte mare de magazine pe cap de locuitor.
In Bucuresti, Billa opereaza 4 supermarketuri si se lupta in principal cu Mega Image, retea detinuta de grupul belgian Delhaize le Lion, care numara 35 de magazine.
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO