Companii

Brandul de cidru Clarks, pariul de 600.000 de euro al unui scoţian stabilit în comuna Lereşti - Argeş

Brandul de cidru Clarks, pariul de 600.000 de euro al...

Autor: Florin Casota

28.04.2016, 00:06 1637

Alan Clark, un scoţian care a venit pentru prima dată în România în 2001, a creat un brand de cidru  - Clarks, – produs doar din mere româneşti – care a ajuns deja în peste 30 de localuri din Capitală, dar şi pe piaţa din Bulgaria.

Clark a venit pentru prima dată în România în 2001, când avea o firmă de consultanţă. S-a îndrăgostit de România, s-a căsătorit cu o româncă, iar de aici a mai fost doar un pas până la primele etichete de cidru, scrie revista Business Magazin (www.bmag.ro).

A început să prepare cidru pentru consum personal în Argeş, unde el şi soţia lui au o casă şi o livadă de meri. Prietenii l-au îndemnat să în­cea­pă o afacere cu cidru şi a început să lucreze la acest proiect încă din 2012. A studiat piaţa din România, a încercat să obţină o finanţare din fonduri europene, iar la finalul anului 2013 a găsit o hală unde putea fi amenajată o fabrică. Au început renovările în februarie 2014, apoi în toam­na acelui an, când erau gata de producţie, Alan Clark a făcut o cerere pentru o autorizaţie de comercializare pe care au primit-o abia în sep­tembrie 2015, iar luna următoare au început livrările.

Cidrul nu era în acel moment o băutură foarte populară în România, însă asta avea să se schim­be când Heineken, unul dintre cei mai mari jucători din industria locală de bere, a fă­cut primul pas în afara pieţei tradiţionale şi a in­trat pe segmentul de cidru prin lansarea Strongbow.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO