Companii

Brandurile din liga secundă a modei au afaceri de 1,7 mld. lei şi aproape 550 de magazine

Brandurile din liga secundă a modei au afaceri de 1,7...

Autor: Cristina Roşca

22.07.2017, 00:00 635

- Piaţa de îmbrăcăminte este dominată clar de trei giganţi internaţionali, respectiv Inditex (proprietarul Zara), H & M şi C & A, care au împreună 215 magazine şi afaceri de peste 1,2 mld. lei - În umbra lor, pe o piaţă evaluată la 10,8 mld. lei, se dezvoltă alte câteva zeci de branduri locale sau internaţionale - Cele mai mari companii din „liga secundă“ a modei sunt polonezii de la Pepco şi nemţii de la New Yorker şi Peek & Cloppenburg, fiecare cu afaceri de peste 200 mil. lei fiecare.

Cei mai mari trei jucători de pe piaţa de îmbrăcăminte din România controlează mai bine de 10% din totalul vânzărilor care se ridică anual la 10,8 mld. lei, arată calculele ZF pe baza datelor existente de la compania de cercetare de piaţă Euromonitor. Giganţii internaţionali Inditex (Zara), H&M şi C&A „guvernează“ piaţa mondială a modei, dar fac regulile şi pe piaţa românească, una dintre cele mai competitive. Cifrele de afaceri mari ale celor trei giganţi sunt „justificate“ nu doar de puterea brandului şi de apetitul românilor pentru nume cunoscute, ci şi de faptul că magazinele Zara, H&M şi C&A sunt mai mari decât ale concurenţei, pornind de la circa 1.000 mp şi mergând până la 2.500 mp, potrivit ultimelor date ale ZF. Ele sunt astfel şi de 10-20 de ori mai mari decât ale concurenţei. În a doua parte a clasamen­tu­lui există câteva zeci, poate chiar peste 100 de branduri, în special străine, care însă au afaceri mai mici şi care se bat pentru cei 45 de lei pe care un ro­mân îi cheltuie lunar pentru hai­ne. Calculele ZF iau în consi­de­rare doar sumele pe care românii le cheltuie pe haine, fie ele pen­tru femei, bărbaţi şi copii. Piaţa locală de modă este una dintre cele mai bine con­turate, aici fiind prezente aproa­pe toate numele mari din seg­mentul mass market, numă­rul retailerilor fiind comparabil cu cel de pe pieţele dezvoltate unde puterea de cumpărare este mult mai mare în contex­tul în care salariul ajunge să fie şi de 5-6 ori mai mare decât media locală de circa 500 de euro net.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO