Cei mai mari trei jucători de pe piaţa de îmbrăcăminte din România controlează mai bine de 10% din totalul vânzărilor care se ridică anual la 10,8 mld. lei, arată calculele ZF pe baza datelor existente de la compania de cercetare de piaţă Euromonitor. Giganţii internaţionali Inditex (Zara), H&M şi C&A „guvernează“ piaţa mondială a modei, dar fac regulile şi pe piaţa românească, una dintre cele mai competitive. Cifrele de afaceri mari ale celor trei giganţi sunt „justificate“ nu doar de puterea brandului şi de apetitul românilor pentru nume cunoscute, ci şi de faptul că magazinele Zara, H&M şi C&A sunt mai mari decât ale concurenţei, pornind de la circa 1.000 mp şi mergând până la 2.500 mp, potrivit ultimelor date ale ZF. Ele sunt astfel şi de 10-20 de ori mai mari decât ale concurenţei. În a doua parte a clasamentului există câteva zeci, poate chiar peste 100 de branduri, în special străine, care însă au afaceri mai mici şi care se bat pentru cei 45 de lei pe care un român îi cheltuie lunar pentru haine. Calculele ZF iau în considerare doar sumele pe care românii le cheltuie pe haine, fie ele pentru femei, bărbaţi şi copii. Piaţa locală de modă este una dintre cele mai bine conturate, aici fiind prezente aproape toate numele mari din segmentul mass market, numărul retailerilor fiind comparabil cu cel de pe pieţele dezvoltate unde puterea de cumpărare este mult mai mare în contextul în care salariul ajunge să fie şi de 5-6 ori mai mare decât media locală de circa 500 de euro net.