Companii

Bricolajul romanesc vrea sa-si faca loc pe piata

15.04.2003, 00:00 92

Dupa grupul francez Bresson si cel german Praktiker, care si-au deschis anul trecut magazine de bricolaj in Bucuresti, au aparut si primele magazine de profil dezvoltate de grupuri locale. Holdingul Atlasssib a deschis la sfarsitul anului trecut la Sibiu un magazin de profil - Bricomat, cu o suprafata de vanzare de 3.000 de metri patrati, investitia implicata fiind de 2,5 milioane de dolari.
"Pentru acest an de activitate estimam o cifra de afaceri de 2 milioane de euro" a declarat pentru Ziarul Financiar Cristian Cojocaru, directorul general al Bricomat.
Potrivit acestuia, compania va deschide in urmatorii doi ani inca trei centre comerciale similare in Ardeal.
"Complexul comercial are o suprafata construita de 3.600 de metri patrati, din care 3.000 de metri patrati suprafata de vanzare, fiind prezentate peste 15.000 de referinte din diverse game de produse.
Pentru comparatie, magazinul Bricostore, deschis in primavara anului trecut in apropierea hpermarketului Carrefour a implciat investitii de aproximativ 8 milioane euro. Magazinul are o suprafata de 10.000 de metri patrati si ofera 40.000 de articole.
Praktiker a investit 6 milioane euro intr-un magazin aflat in imediata apropiere a magazinului Metro Voluntari. Suprafata de vanzare a acestui magazin care a fost deschis in toamna este de 6.000 de metri patrati. Anul acesta urmeaza sa fie deschis al doilea magazin Praktiker in Militari, adica in apropierea unui magazin de tip cash & carry pe care grupul german Metro il detine in aceasta zona din Bucuresti.
Chiar si in conditiile in care are dimensiuni mai mici decat competitorii sai straini, magazinul Bricomat are, potrivit lui Cojocaru, atuuri fata de acestia.
"Avantajele noastre comparativ cu magazinele de profil ale concernelor internationale sunt o cunoastere mai buna a pietei de desfacere, cat si a nevoilor consumatorilor. Detinem deja o retea proprie de furnizori si clienti, pe care magazinele companiilor straine specializate in acest domeniu sunt nevoite sa si-o construiasca", crede Cojocaru.
Comertul este una dintre cele mai bine dezvoltate activitati in Sibiu, unde mai exisa in prezent un magazin de bricolaj - Casa Ambient, precum si un magazin de tip Cash & carry desinut de grupul german Metro si un magazin de tip discounter - XXL Mega Discount!, desinut de grupul german Rewe. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO