Companii

Britanicii de la GSK vând distribuitorul Europharm către Interbrands

Britanicii de la GSK vând distribuitorul Europharm...

Autor: Mădălina Dediu Panaete, Corina Mirea

14.10.2015, 00:07 2815

Grupul britanic GlaxoSmithKline (GSK), care a anunţat acum doi ani că închide fabrica de medicamente de la Braşov, vinde divizia de distribuţie Europharm Holding către grupul de distribuţie din sectorul FMCG Interbrands.

Tranzacţia poate fi evaluată la sub 50 de milioane de lei, conform unor surse din piaţă. Astfel, după ce va primi avizul Consiliului Concurenţei pen­tru a vinde distribuitorul, GSK rămâne cu firma im­por­ta­toa­re de medicamente şi produse de îngrijire GlaxoSmithKline, cu afaceri de 514 milioane de lei anul trecut.

„GSK a decis să vândă afacerea de distribuţie pentru a putea continua să se concentreze asupra activităţii sale de bază, dezvoltând şi lansând medicamente şi vaccinuri. (...) GSK va continua să-şi distribuie produsele prin intermediul Europharm Distribuţie (care activează sub entitatea fiscală Europharm Holding - n.red.) şi al altor companii“, au precizat reprezentanţii companiei, fără să dea cifre despre valoarea tranzacţiei.

GSK încearcă să vândă de zece ani distribuţia de medicamente de pe plan local, piaţa din România fiind una dintre puţinele în care britanicii au o astfel de activitate, potrivit surselor din piaţă. În acelaşi timp, Interbrands, o companie cu afaceri de peste 670 mil. lei, vrea să intre de patru ani în distribuţia farma.

„Piaţa de distribuţie farma este una dintre cele mai promiţătoare sectoare din România. (...) Valoarea acesteia a fost semnificativ mai mare decât cea din 2008, în pofida crizei financiare, aşa că este un motiv puternic pentru noi să activăm pe această piaţă“, a declarat pentru ZF Rand Sherif, directorul general al Interbrands Marketing& Distribution.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO