Companii

Bucureştenii au la dispoziţie 50 de hectare de hipermarketuri şi supermarketuri

Foto: Silviu Matei

Foto: Silviu Matei

Autor: Cristina Roşca

15.12.2015, 00:07 2077

„Nu trebuie să raportăm însă situaţia doar la populaţie, ci la veniturile medii şi la PIB per capita“, spune Daniel Mo­canu, directorul general şi acţionarul Daas, unul dintre cei mai importanţi furnizori de echipamente pentru retail şi HoReCa. Compania lui echipează anual circa 100 de supermarketuri şi hipermarketuri în România.

Comerţul modern în ansamblul său este o piaţă de 8,5 mld. euro şi 1.600 de magazine controlate de 12 reţele stră­ine. Acestea au în portofoliu mai multe branduri, dar şi mai multe formate de magazine, printre care hipermar­ke­turi, supermarketuri, unităţi de tip discount, proximitate şi cash&carry.

La nivel naţional există 230 de hectare de astfel de ma­ga­zine, suprafaţă dublă faţă de 2008, ultimul an de boom eco­nomic. Din total, Bucureştiul este responsabil pentru 22%, potrivit calculelor ZF pe baza datelor din piaţă. În Ca­pi­ta­lă cel mai important retailer este Mega Image, cu 10 hec­tare de supermarketuri şi magazine de proximitate.

Capitala este însă de departe cea mai dezvoltată regiune a ţării, cu un şomaj minim şi cu un salariu mediu net cu 40% peste media pe ţară.

România este ţara europeană cu cea mai mare disparitate între regiuni, PIB-ul pe locuitor în cea mai bogată regiune din România, Bucureşti-Ilfov, de circa 30.000 de euro/locuitor, fiind de patru ori mai mare decât ni­velul din cea mai sărăcă regiune, Nord-Est, potrivit datelor pre­zentate recent de guvernatorul BNR Mugur Isărescu. Pe re­giuni, doar Bucureşti-Ilfov şi regiunea de Vest au un PIB/locuitor de mai mult de 50% din media UE.

„Următoarele oraşe ţintă pentru retaileri sunt cele mari şi dezvoltate economic, respectiv Cluj-Napoca, Timişoara şi Con­stanţa. Abia în următorii 10-15 ani este posibil să vedem şi noi, ca în Occident, că o comună de 10.000 de locuitori are minimum patru retaileri moderni“, spune Mocanu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO