Companii

Bucureştenii de la Evolio caută o finaţare de 10 milioane de euro pentru a se extinde în regiune

Bucureştenii de la Evolio caută o finaţare de 10...

Autor: Adrian Dumitrache

23.10.2014, 15:03 759

"Cu o finanţare de 10 milioane de euro, Televoice Grup ar putea fructifica mai bine potenţialul segmentelor de piaţa pe care activează, cu impact asupra cifrei de afaceri, care ar atinge 20 milioane de euro, şi am putea să abordăm şi alte pieţe din zona Balcanilor, unde nu au apărut branduri locale din cauza lipsei unei mase critice de consumatori", a declarat pentru MEDIAFAX directorul general al Televoice Grup, Liviu Nistoran.

El a afirmat că de-a lungul timpului a mai avut discuţii cu diverşi investitori, dar acestea nu s-au concretizat, unul dintre motive fiind faptul că ar fi devenit minoritar în structura acţionariatului companiei.

"Pe de altă parte, nevoia de finanţare a business-ului Televoice Grup la nivelul potenţialului pieţei a devenit stringentă şi, pentru că obţinerea unui împrumut de la bănci este un proces dificil, ne-am propus pentru 2015 să începem discuţiile pentru atragerea unui investitor sau ma mulţi în structura acţionariatului. De asemenea, pentru viitor, luăm în calcul şi posibilitatea listării pe piaţa de capital, când cifra de afaceri va ajunge la un anumit nivel", a spus Nistoran, care în perioada 2008-2009 a fost şi preşedintele autorităţii de reglementare în comunicaţii.

Întrebat cum a evoluat piaţa în primele nouă luni, proprietarul Televoice Grup a spus că pe segmentul tabletelor "lucrurile au mers şi bine, dar şi rău".

"Pentru prima oară avem o stagnare în valoare a pieţei tabletelor, pe fondul scăderii preţului, cu toate că numeric s-au vândut mai multe. Piaţa este dominată încă de preţ, alte aspecte cum ar fi brand, caracteristici tehnice, garanţie sau service nefiind importante o mare parte a consumatorilor în decizia de cumpărare a unei tablete. Producătorii locali consacraţi s-au confruntat şi cu intrarea unor noi jucători mai mult sau mai puţin serioşi şi, pe fondul unor stocuri în creştere, s-a intrat într-un război al preţurilor", a spus Nistoran.

El a adăugat că "vestea bună" din primele nouă luni ale acestui an a fost evoluţia vânzărilor de telefoane inteligente (smartphone).

"Televoice a intrat pe segmentul smartphone la începutul acestui an, vânzările de terminale au crescut de la lună la lună şi au ajuns la o pondere de 25% din cifra de afaceri a companiei. Pentru acest an estimez că vom vinde circa 20.000 de unităţi, jumăate din obiectiv fiind deja atins. La nivelul pieţei, vânzările de smartphone vor continua să crească şi în următorii ani", a spus Nistoran.

În prezent, portofoliul de telefoane inteligente al Televoice Grup numără două terminale, la care se vor adăuga alte două până la finele anului.

"Şi pe segmentul tabletelor, care reprezintă aproximativ 60% din business-ul companiei, Televoice Grup va lansa o nouă tabletă pentru copii, plus una convertibilă cu Windows, la care se adaugă primul model de ceas inteligent (smartwatch) din portofoliu, a cărui lansare pentru primele luni ale anului 2015 am anunţat-o deja", a spus şeful companiei.

Anterior, într-un comunicat remis la 16 octombrie, Nistoran a estimat că piaţa românească a brăţărilor şi ceasurilor inteligente, aflată într-un stadiu incipient, se ridică la 10.000 de unităţi anual.

"Odată cu adăugarea de noi funcţii utile pe aceste dispozitive, precum cea de antifurt şi localizare a smartphone-ului, piaţa va începe să crească. În 2015, piaţa locală a acestor dispozitive ar putea ajunge la 50.000 de unităţi", a previzionat Nistoran în comunicat.

În primele nouă luni, afacerile Televoice Grup au atins 4,7 milioane de euro, rezultat aproape de ţinta propusă, şi vor ajunge până la 7,5 milioane de euro până la finele acestui an, de la 5,5 milioane de euro în 2013.

"Pentru anul viitor, estimările arată că veniturile companiei vor depăşi 10 milioane de euro, jumătate urmând să fie acoperite din vânzările de telefoane inteligente", a afirmat Nistoran.

Înfiinţată în 2002, Televoice Grup a lansat marca de produse IT&C Evolio în 2007.

Sub acest brand, compania comercializează produse de comunicaţii fixe şi mobile, produse multimedia, GPS-uri şi accesorii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO