Companii

Bucureşti-Istanbul, ruta externă cu cele mai multe întârzieri sau anulări de curse aeriene anul trecut

Bucureşti-Istanbul, ruta externă cu cele mai multe...

Autor: Roxana Rosu

13.02.2018, 14:22 161

Peste 42.000 de pasageri care au călătorit anul trecut cu avionul din România au fost afectaţi de întârzieri de mai bine de trei ore ale zborurilor, respectiv anulări şi supraîncărcări ale curselor, şi sunt îndreptăţiţi să primească despăgubiri de circa 12 milioane euro, potrivit unor calcule realizate de AirHelp, companie specializată în obţinerea de compensaţii pentru pasagerii companiilor aeriene.

Între oraşele din România şi cele din străinătate sunt operate anual peste 152.000 de zboruri, dintre care mai mult de 36.000 au înregistrat întârzieri sau anulări.

După numărul mare de zboruri externe întârziate sau anulate, destinaţiile cele mai problematice au fost Istanbul (Turcia), respectiv 621 de zboruri au înregistrat o întârziere cumulată de 14.134 de minute, adică echivalentul a aproximativ 10 zile. Locurile următoare sunt ocupate de Viena (Austria) si Munchen (Germania).

Ruta internă cu cele mai mari întârzieri sau anulări a fost Timişoara-Bucureşti, cu 17% din zboruri.

Cea mai aglomerată lună pentru România, în 2017, a fost noiembrie.

“Anul 2017 a fost foarte interesant pentru pasagerii companiilor aeriene. Să ne amintim de valul de curse anulate de TAP Portugal în lunile august şi septembrie, când pasagerii nu doar că nu au fost îmbarcaţi câteva zile la rând, dar nu au primit informaţii cu privire la statusul călătoriei lor. Imediat după au venit anulările curselor Ryanair care, de asemenea, au afectat pasagerii. Ceea ce uită mulţi dintre aceştia este că, în cazul întârzierilor zborurilor cu mai mult de trei ore sau anulării curselor, au dreptul la compensaţii de la companiile aeriene, compensaţii care pot ajunge până la 600 de euro. Însă, deşi este dreptul lor, mai puţin de 2% dintre pasageri aplică pentru compensaţii. Recomandăm pasagerilor care au fost afectaţi de întârzieri sau anulări de zboruri în 2017 să-şi citească drepturile şi să se asigure că nu renunţă la o compensaţie pe care sunt îndreptăţiţi să o primească. Misiunea AirHelp este să ajutăm pasagerii să-şi primească compensaţiile. Este dreptul lor”, a spus Ştefan Radu, country manager AirHelp.

Spre comparaţie cu aeroporturi precum Singapore Changi, care are referinţele cele mai bune, sau London Gatwick, aflat la polul opus, aeroporturile din România nu se află nici la coada clasamentului celor mai problematice, nici în topul lor. Performanţele înregistrate le plasează la mijlocul clasamentului.

Topul AirHelp, care ia în calul punctualitatea, serviciile şi rata de procesare a cererilor pentru compensaţii, arată că operatorii aerieni Tarom şi Ryanair au printre cele mai slabe performanţe.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO