Companii

Bunica, brandul de ulei al francezilor de la Expur, a „mâncat“ 7% din piaţă

Bunica, brandul de ulei al francezilor de la Expur, a...

Autor: Maria Tufan

24.08.2015, 00:07 1459

Brandul de ulei vegetal Untdelemn de la Bunica, care a trecut în 2004 de la antreprenori locali în portofoliul traderului Cargill, iar în 2013 a ajuns la francezii de la Expur, controlează 7% din piaţa uleiurilor vegetale, fiind urmat de Floriol (al americanilor de la Bunge), cu o cotă de 5%, arată un studiu al Euromonitor.

„Producţia tradiţională de floarea-soarelui face ca în România uleiul şi grăsimile să rămână produse de bază, iar uleiul de floarea soarelui să fie cel mai consumat produs al acestei industrii. Creşterea, atât în volum, cât şi în valoare a acestei pieţe este susţinută şi de gătitul în casă, obicei ce se menţine în special din cauza puterii mici de cumpărare“, notează ana­liştii Euromonitor în studiul citat, care nu face însă referire la valoarea sau volumul pieţei.

Producătorii grupaţi sub codul CAEN al fabricării uleiurilor vegetale, o piaţă dominată de Bunge şi Expur, au avut anul trecut o cifră de afaceri cumulată de 3,9 mld. lei, nivel dublu faţă de 2008, potrivit datelor de la mfinante.ro, însă trebuie menţionat că atât Bunge, cât şi Expur sau Prutul Galaţi au şi activităţi în comerţul cu cereale, astfel că rulajul nu vine exclusiv din vânzarea de ulei. 

Francezii de la Expur deţin o fabrică de procesare a seminţelor în Slobozia şi o reţea de şase silozuri, în timp ce americanii de la Bunge România au o fabrică în Buzău.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO