Companii

Businessul „5 to go" lansat de antreprenorul Radu Savopol va bifa pragul de 5 mil. euro. „Pe piaţa cafelei din Capitală mai este loc"

Businessul „5 to go" lansat de antreprenorul Radu...

Autor: Ioana Matei

22.07.2016, 20:24 3640

Regula de trei simplă arată că afacerea 5 to go lansată de antreprenorul Radu Savopol în urmă cu un an şi ale cărei 23 de locaţii vor depăşi rulaje de 1 milion de euro până la finalul anului va bifa pragul de 5 milioane de euro după deschiderea celor 100 de locaţii aflate în planurile antreprenorului. Ce se întâmplă dacă în ecuaţie intră extinderea internaţională?

“Unde aveţi voi birourile?“ – e întrebarea antreprenorului Radu Savopol la finalul interviului recent acordat Business Magazin, al doilea de la lansarea businessului 5 to go. Unul dintre barista care serveşte în cafenea lângă noi râde când aude întrebarea – auzită în toate discuţiile lui Savopol la care a asistat; locaţia fiind un pilon important în strategia dezvoltării cafenelelor 5 to go. Modelul de afacere al 5 to go a adus pentru prima dată în România conceptul de preţ fix al cafelelor la pachet, comercializate în spaţii stradale. De la lansarea acestui concept, universul lui Radu Savopol a ajuns să graviteze în jurul mărcii.

Antreprenorul spune că bea între două şi cinci cafele zilnic: în mod paradoxal, îşi începe ziua cu o cafea făcută la ibric, după care, între 7 şi 10 şi 7 şi jumătate, se opreşte la „unul din 5-uri“, unde bea un cappuccino, apoi un espresso scurt, iar dacă dacă după amiază îşi doreşte să mai simtă gustul de cafea, îşi ia şi una fără cofeină.

De la interviul acordat anterior Business Magazin, businessul 5 to go a crescut de la două cafenele în Bucureşti la 23 şi vânzări de peste un milion de euro, potrivit celor mai recente calcule ale lui Savopol. Dintre acestea, cinci unităţi sunt operate direct, iar restul sunt administrate în regim de franciză. Până la sfârşitul anului, antreprenorul are în plan să ajungă la 40 de unităţi (din care cinci vor fi în oraşele mari din ţară), iar strategia de dezvoltare a businessului vizează deschiderea a încă 60 de unităţi faţă de acestea. Planurile lui Radu Savopol nu se limitează însă la graniţele ţării: în prezent discută cu doi potenţiali parteneri din Polonia, pentru a-şi duce businessul şi acolo, obiectiv ce urmează să se concretizeze până la începutul anului viitor.

„După mai mulţi ani de activitate în HoReCa, simţeam că am intrat într-o zonă de plafonare, mă ocupam tot de baruri, puburi, coffee shop‑uri şi îmi doream altceva“, descrie el modul în care s-a gândit la conceptul 5 to go, în urmă cu doi ani. Traseul antreprenorial al lui Radu Savopol, de profesie arhitect, a fost inspirat de lipsa de proiecte în zona în care activa în 2001, odată cu deschiderea localului Old Nick Pub din Sinaia, despre care se spune că este cel mai lung pub din România; se întinde pe o suprafaţă de aproximativ 400 de metri pătraţi, poate primi simultan 500 de clienţi şi a fost amenajat în baza conceptului puburilor londoneze. Amenajarea a fost realizată de firma de arhitectură şi design interior no.9, deţinută tot de Savopol, şi a fost inspirată de o vizită pe care a făcut-o în Marea Britanie. Ulterior, el şi-a extins afacerile în Bucureşti mai întâi tot printr-o cafenea, prima realizată împreună cu importatorul Lavazza pe piaţa locală". 

Citiţi continuarea pe Business Magazin 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO