Companii

Businessul cu ceasuri IWC, Rolex sau Hublot şi bijuteriile cu diamante configurează o piaţă de aproape 700 mil. lei

 Businessul cu ceasuri IWC, Rolex sau Hublot şi...

Autor: Roxana Petrescu

28.10.2015, 16:00 541

Comerţul cu amănuntul de ceasuri şi bijuterii este încă un segment de nişă în România, cifra de afaceri totală înregistrată în acest domeniu fiind de 680 de milioane de lei (153 de milioane de euro) la finalul anului trecut.  Mai mult, circa 90% din această valoare se concentrează în mâinile a 25 de jucători.

În ciuda crizei care a mai domolit apetitul pentru piese extravagante al consumatorului român, afacerile cu ceasuri şi biju­terii au reuşit să creas­că cu aproape 30% faţă de 2008, iar numărul de firme active în acest domeniu a ajuns la mai bine de 700, faţă de cele 550  în 2008.

Pe de altă parte, dacă la nivelul anului 2008 achiziţiile de ceasuri de peste 150.000 de euro nu erau o raritate în România, în acest moment media de preţ pentru segmentul de lux a coborât în intervalul de 5.000-10.000 de euro, potrivit informaţiilor disponibile.

Deşi este o piaţă a bran­durilor interna­ţionale, co­mer­ţul cu ceasuri şi bijuterii de lux este dominat de antre­pre­nori români, cele mai impor­tante afaceri fiind deschise chiar în zorii capitalismului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO